Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53885 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Metroid

Angelday cikke a Torokgeek rovatból, 2004. augusztus 14. szombat, 16:56 | 4 hozzászólás

MetroidNyaralni mentem és hát ugye a geek elviszi magával az olvasnivalók mellé a Gameboy Advance SP ketyerét is, hogy a tengerparton barnulás alatt megfelelően szórakoztasson is.

Enter Metroid.

PC-n nagyon régóta nem volt semmilyen játékélményem, egyszerűen ez a gép egy igénytelen munkaeszköz. Széteső Windows XP (SP2), tróger játékokkal. Most tudom, hogy egy nemzet haragját szabadítom fel, de nekem a Far Cry is csak annyi szórakozást nyújtott, amíg kimentem valami dzsungelbe, aztán ott kombináltam fogalom nélkül. Igazából az a bajom, hogy ezek a plasztikus modellek nagyjából úgy néznek ki, mint 1998-ban a renderelt cuccok. De ne kanyarodjunk el.

Amekkora platformer őrült vagyok, nem kellett hozzá sok idő, hogy felfedezzem magamnak anno a Super Metroidot (1995?). A sztori annyi, hogy van egy galaktikus fejvadász, bizonyos Samus Aran és ez tulajdonképpen egy kickass nő, csak van valami narancssárga ruhája, aztán lövi a parazitákat. Jó, igazából ezzel még nem is játszottam sokat, viszont egyből megfogott a játék elképesztően jó hangulata. Első pillantásra igen gagyinak tűnik, de baromi tartalmas szórakozás.

Úgyhogy amikor 2002-ben megjelent a GBA-ra a "Metroid: Fusion" ezerrel vetettem bele magam a kvaliti gameplaybe. Nyomtam is, mint állat, de szokás szerint elakadtam valahol a felénél. Több hónap elteltével aztán megpróbáltam megint, semmi. Végül megnéztem a gamefaqs-on, de ott szövegesen leírva nem sikerült rájönnöm, hogy mit csinálok rosszul. És akkor most megint elvittem magammal a GBA-t, de nem nagyon akaródzott betennem. Végül mégis, és akkor elhatároztam, hogy újra szépen átnézem az egész map-et, hátha rábukkanok valamire.

Semmire se bukkantam rá, amit eddig ne tudtam volna és kezdtem frusztrálódni. A megoldás elég egyszerű volt, véletlenül nekiugrottam az egyik falnak, mire kiderült, hogy hologramm volt és hopp, máris megoldódott a probléma. Ez azért övön aluli ütés. Ezen a ponton baromi lelkesen nyomtam tovább a játékot only to find, hogy meg kell küzdenem a hasonmásommal (a sztorit most hagyjuk), ami igazából egy őrült menekülés előle.

A dolog különösen "klassz" részét az alkotta, hogy a save point után meg kell csinálni egy viszonylag nagy szobát, benne kövér szörnyekkel, aztán felrohanni a pálya tetjére nagy ugrásokkal, kitisztítani valami járatot és a lyukon átgurulva jött csak az SA-X-es rész. Eddig is elég technikás a rész, viszont ott az SA-X, aki az embert leveri, mint a legyet. Mert ő ugyanolyan skilles, mint mi vagyunk, csak éppen tuti a ruhája, meg a fegyverei (sztorit most hagyjuk).

Elsőre megjelentem ott, két lövés után meghaltam. Mondom, mi a picsa. Megint a save point utáni szoba, bla-la. Mondom, most már jobban fogok figyelni, de megint levert. Aztán próbáltam még néhányszor, semmi eredmény, illetve az, hogy láttam, néhány szobán bizony át kell jutnom (kiscsávó persze rohan utánam, két lövés után kampec, meg ugrál, minden).

Nem túlzok, három napon át volt az, hogy amikor volt egy kis időm, leültem és megint megpróbáltam. Save point, nagy szoba, benne szörnyek (ott is lehetett hibázni, pl leszívta az energiát, meg ilyenek), kis átjáró, aztán SA-X. Kurvára idegesített. És akkor rájöttem, hogyha megrakétázom a kis csokkert, akkor megmerevedik FÉL MÁSODPERCRE. Úgyhogy ezzel a módszerrel próbálkoztam, de megint nem sok siker, mert mire átmentem a szobán és telepítettem a bombát, újra ott lihegett a torkomban, rámugrik, lelő, kampec.

Soha életemben ennyire játék nem baszott fel.

Kedvem lett volna odavágni az egész kurva Gameboyt a földhöz. Szétbaszni apró csavarokra. Elmenni Japánba és valami embernek feltoltni a seggébe a darabjait.

Aztán rájöttem, hogy aggyal kell nyernem.

Esténként elalvás előtt gondolatban magam elé képzeltem a pályát és mindenféle scenáriókat modelleztem, hogyan kellene csinálni. És rájöttem. Beállok a fal mellé, beleengedek rakétát, aztán OTT rakom le a bombát és nem a sima fajtát, hanem a szuperbombát, mert az elér oda is és így megspórolok egy ugrást, amíg a kiscsávó utánam akarna jönni. És így tovább, be-stage-eltem az egészet.

Ha nem is elsőre, de összejött. Remegett a kezem, ott álltam és megcsináltam bazmeg! Hihetetlen volt bazmeg. Agyamban felszabadultak a hormonok, meg minden. Zseniális játék.

Azóta 2004-ben kijött szintén GBA-ra a Zero Mission, illetve még akkor Gamecube-re (2002) a "Metroid: Prime", ami mindenki szerint kurva jó fless lett, a Gamespoton is 9.7-re jött ki az overall score, ami nagy ritkaság ("This is Metroid in 3D!!"). És rossz review-kat nem kapott sehonnan. A dolog érdekessége, hogy a Nintendo egy texasi fejlesztőcéggel közösen csinálta a Prime-ot.

A neten elég sok irodalom van Metroid témakörben. Van rá egy csomó speedrun, érdekesség, story breaker cuccok (amikor olyan helyre jut el az ember, ami a fejlesztőknek eredetileg nem volt szándékuk), hidden feature-ök, stb. Ízekre szedték már a játékot és mennyire megéri!

Kis kedvcsinálónak belinkelek néhány embeddelt Quicktime MOV-ot, hogy látni lehessen, miről beszélünk:

- SA-X menekülés (nem az, amiről én írtam)
- Secret message (imádom az ilyeneket, kár, hogy sose jöttem volna rá)
- a Slashdot híradása a Prime első fullos végigjátszás speedrunról (1 óra 46 perc)
- Samus Aran sprite nagyítás, ha esetleg otthon rajzolgatnánk
- Informatív angol Metroid oldal, ahol többek között leírják, hogyan lehet a "shinespark" ugrást előhozni. Ebben az a nagyon kemény, hogy sehol nem dokumentálták, viszont a játék amikor magától demózik, akkor egyszer csak mutatja. A speedrunnereknek azóta istene ez a cucc.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (4)

1

balage, 2004. augusztus 14. szombat, 22:17 (#)

Azt hittem, a JUST MARRIED-nél ma már nem tudsz nagyobbat alkotni LOL kategóriában, de vazz, csúnyán alulbecsül téged, aki ezt gondolja. A nemzet haragjáról meg annyit, hogy megtaláltad, ami neked való, boldog vagy, hormonok meg minden, ez így van jól. Mások értenek hozzá... ;-)

2

Stinger, 2006. július 14. péntek, 21:38 (#)

Ez a széria szvsz minden idők egyik legjobb nintendo franchise-ja. Kb. a 1990-ben találkoztam vele először, azóta a rabja vagyok - zseniális produktum, igazi hardcore darab, nem kukoricazabáló amerikai hülyegyerekeknek való játék. A blogom is neki szenteltem - link feljebb :) A Fusion pedig szvsz. a legjobb 2D-s metroid!

3

András, 2006. augusztus 26. szombat, 06:14 (#)

szerintem egy volt a bajunk a metroid fusionnél.
én aszt csináltam a SA-X es résznél hogy ugrok nyomom a szuiper boombot azs ugrálok es védem a X lövését azt
nyomulok mint állat és szersem a plazmafegyvert csicsás zenével

4

chica, 2006. november 18. szombat, 22:19 (#)

achuca


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork