Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53876 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Web 2.0 Validator

eszpee cikke a Torokgeek rovatból, 2005. november 19. szombat, 12:00 | 30 hozzászólás

Nagyon finompengés iróniával összehozott Web 2.0 ellenőrző site, teljesen rendben van a négyszámjegyű 2.7183-as béta verziószámmal, véletlenszerűen változó követelményekkel, kirakható buttonokkal... szép munka. Egyébként a sesblog következetesen 0 pontos, Sztahanov barátunk 2-3 pont között ingadozik, hajrá elvtárs, hosszú még az út!

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (30)

1

Zuzu, 2005. november 19. szombat, 14:10 (#)

Elmagyarázná valaki (lusta vagyok utánajárni), hogy mire jó az ilyen Web validator?

2

eszpee, 2005. november 19. szombat, 14:17 (#)

Vicc.

3

ses, 2005. november 19. szombat, 15:11 (#)

...mint ahogy a "web 2.0" is eléggé az még, de annál többen beszopják.

4

eszpee, 2005. november 19. szombat, 15:18 (#)

ohó mi lesz itt! flame on! :D

5

Boca, 2005. november 19. szombat, 16:02 (#)

Flamelés nélkül kérdezem, hogy végülis mi az a web 2.0? A múltkori cikkből az jött le, hogy semmi, csak pár okostojás észrevette, hogy sok mindennek nagyobb lett a verziószáma, így aszonták akkor ez kell a web 2-höz. Egyéb?

6

eszpee, 2005. november 19. szombat, 16:03 (#)

http://sztahanov.blog.hu/ :)

7

ses, 2005. november 19. szombat, 16:08 (#)

lehet, hogy kéne erről egy komoly vitaindító cikk, mert pl. a mi mértékadó sztahanov barátunk is tele van a web 2.0-val, de én meg azt látom - nyilván lehet, hogy bénán -, hogy ez az egész nem több egyelőre, mint duma és porhintés.

8

eszpee, 2005. november 19. szombat, 16:10 (#)

ses, az ötlet jó.

9

ses, 2005. november 19. szombat, 16:17 (#)

nade olyasvalakinek kéne megírni, aki bocától és tőlem eltérően azt gondolja, hogy van mögötte tartalom :) te például ilyennek tűnsz.

10

eszpee, 2005. november 19. szombat, 16:19 (#)

igen, de az következményekkel is jár, ha a fentinél pozitívabbat állítok. i'll do my best. :)

11

eszpee, 2005. november 19. szombat, 16:56 (#)

illetve minek dolgozzak, ha megteszi azt a közösség: (web2.0, ugye :) )

http://en.wikipedia.org/wiki/Web_2.0

12

PAStheLoD, 2005. november 19. szombat, 20:10 (#)

Ruby (on Rails) ownage van ebben a validatorban , ergó szart sem ér.. RoR sajnos nem annyira szuper, mint gondolják (sajnos sokan).

Meg mért kell XHTML Strict? Transitional mért nem elég? Valami indok ? :C

Mind1, fun-nak jó , ahogy az oldal is írja.. kezdeményezésnek se rossz, de szvsz kicsit többet is fektethettek volna bele.

13

tybalt, 2005. november 19. szombat, 22:26 (#)

@PAStheLoD

Mi is a baj a RoR-ral? Mi "nem annyira szuper" benne, amit "sajnos" sokan szupernek gondolunk?

Arra, hogy miért is kell a strict, egyszerű a válasz:

A strict kötelezően betartatja azokat a szabályokat, amiket az XHTML szabvány megkövetel. Ez sok szempontból is előnyös, amit nem fogok most itt mind elmagyarázni, csak a leglényegesebbet említeném: nem engedi "formázó" elemek jelenlétét az xhtml dokumentumban, azaz a formázás csak és kizárólag css-en keresztül történhet.

14

spityu zu, 2005. november 20. vasárnap, 23:18 (#)

http://mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=12407

15

PAStheLoD, 2005. november 20. vasárnap, 23:25 (#)

Szerintem a RoR nagyon jó fejlesztő eszköz, de nem csodaszer, egyszerűnek tűnik, viszont amikor már valami olyat kell csinálni, ami az átlagostól eltér, amire természetesen a Rails nincs felkészülve, akkor jön a Ruby hekkelés, ami nem túl egyszerű meglátásom szerint, inkább írok kicsit többet PHP-ban, de ott én írtam minden sort, pontosan tudom hogyan és mért működik, nem pedig egy keretrendszer helyettem, és ha nem megy, akkor meg lehet bugvadászni :)

Persze fejlődni fog szépen, csiszolódik, és nagyon jól használható már most is, csak nem _A_ csoda, és sokan így állítják be, mint pl. ez a web2 validator is alapnak elvárja, pedig nem a programnyelvtől függ, hogy most akkor web2-e az oldalunk, meg hogy beszélünk-e a Rubyról vagy nem.. lehet web2 valaki akkor is, ha csak cipőkről ír, szerintem.

Az XHTML Strict-tel kapcsolatban pedig igazad van, én transitionalt használok, csak van egy target ami miatt nem validál strict-ként, és nem akarok JS-el mókolni.. habár talán berakom a kész kódot a sitepointról.. meg van/volt még két kis hiba, statgépkód miatt, amire már tudom is a gyógyírt (:

16

mark.hu, 2005. november 21. hétfő, 03:12 (#)

Ha már ott tartunk, hogy a Ruby nem mindenre jó, akkor jelzem, hogy a feltétek között szereplő AJAX-szal is van ilyen problémám.
Az AJAX-ot használó oldalak nem éppen felhasználóbarátok, mert nem lehet használni a "vissza" gombot megfelelően, nem lehet bookmarkolni sem megfelelően, és pl ahol tiltva van a JS (ahogy nálam is alapesetben), ott nem is működik.
Nem tartom okos gondolatnak a Web 2.0-t technológiai oldalról megközelíteni. Inkább egy kicsit más gondolkodást jelent szerintem a Web 2.0, mely gondolkodás egyébként nem is olyan új ám:)

17

mark.hu, 2005. november 21. hétfő, 03:12 (#)

Ha már ott tartunk, hogy a Ruby nem mindenre jó, akkor jelzem, hogy a feltétek között szereplő AJAX-szal is van ilyen problémám.
Az AJAX-ot használó oldalak nem éppen felhasználóbarátok, mert nem lehet használni a "vissza" gombot megfelelően, nem lehet bookmarkolni sem megfelelően, és pl ahol tiltva van a JS (ahogy nálam is alapesetben), ott nem is működik.
Nem tartom okos gondolatnak a Web 2.0-t technológiai oldalról megközelíteni. Inkább egy kicsit más gondolkodást jelent szerintem a Web 2.0, mely gondolkodás egyébként nem is olyan új ám:)

18

ses, 2005. november 21. hétfő, 06:28 (#)

"Inkább egy kicsit más gondolkodást jelent szerintem a Web 2.0, mely gondolkodás egyébként nem is olyan új ám:)"

tehát duma. :) megnyugodtam.

19

eszpee, 2005. november 21. hétfő, 08:47 (#)

PAStheLoD, VICC A VALIDATOR. vicc. ok?

mark.hu, ha győzedelmeskedik a forradalom, azokat fogjuk először falhoz állítani, akik kikapcsolt javascripttel böngésznek. :)

20

Boca, 2005. november 21. hétfő, 10:42 (#)

mark.hu, az ajaxos oldalak kétségtelenül veszítenek felhasználóbarátságukból azáltal, hogy elveszik a Back gomb lehetőségét, de szerencsére nagyságrenddel több felhasználóbarátságot képesek cserébe nyújtani. Épp amiatt, hogy nem weblapok sorozata írja le a webes alkalmazásod állapotait, szükségtelen a Back gomb használata.
Áruld el, mi az oka annak, hogy alapból kikapcsolt JavaScripttel közlekedsz a weben? Talán Eszpee is megengedi, az utolsó szó jogán. :)

21

mark.hu, 2005. november 21. hétfő, 11:45 (#)

Az AJAX-nak van egy nagy előnye: nem kell hozzá plugin, de egyébként mással is meg lehet csinálni az olyan funkciókat, melyeket ezzel lehet. Nézd meg mondjuk a map24.co.uk-t Java Applettel, vagy a Yahoo! Map Flash megoldását. Mindegyik van olyan jó szerintem, mint a Google AJAX-os térképe. A back gomb egyébként jó lenne pedig ilynekor is, mert amikor megnézek egy várost, útvonalat vagy bármit, akkor jó dolog visszamenni arra a pontra, ahonnan elkezdtem nézni.
Az AJAX számít ebből Web 2.0-nek a Flash meg mondjuk nem. Szerintem ez így hülyeség, de ha vannak érvek, hogy ez miért jó, akkor meggyőzhető vagyok. :)
A Javascriptet azért kapcsolom ki, mert az nekem jó:) Van egy gomb, amivel bármikor vissza tudom kapcsolni, de védettnek érzem magam bizonyos ismeretlen hibák ellen, reklámok ellen (mondjuk arra van egy ad blockerem is.

22

PAStheLoD, 2005. november 22. kedd, 17:28 (#)

eszpee: tudom, fun-nak jó, de .. ! :))

mark.hu: JS-t kikapcsolva, ismertebb hibák, van ad blockered.. ebből akár arra is következtethetnék, hogy nem Firefox-ot használsz, mert akkor azt írtad volna, hogy AdBlock-od van, ill. nem aggódnál hibák miatt sem, ám ha rossz a következtetésem, akkor meg paranoiás vagy ;]

AJAX-ban nem nagy ügy implementálni mondjuk a térképnél, hogy vissza tudj menni az előző "helyre", írd meg gúgliéknak, hátha beteszik.. plusz Flash-el vagy Java-val sem működik ez a back-es megoldás, mert akkor újratölti az ablakot, appletestül .. szerintem. Mondjuk én map24-nél a keresőt használom, ha "keresek" valamit, akár az előző helyzetet is.. vagy kizúúúmolok és aztán meg újra vissza :)

23

eszpee, 2005. november 23. szerda, 08:13 (#)

Kapcsolódó anyag pontszámnöveléshez :)

http://msippey.tadalist.com/lists/public/155420

24

Boca, 2005. november 23. szerda, 10:02 (#)

mark.hu, igazad van, jól jönne néha egy Back _funkció_ egy ajax alkalmazásban is. Ezt a funkciót nyújthatná az alkalmazás maga, de elismerem, hogy mégjobb lenne, ha a Back és Forward gombok lenyomását eseményként le lehetne kezelni, így az ajaxos progi megspórolna egy kis helyet a képernyőn. Régen, amikor a JavaScript mély bugyraiban turkáltam, találtam onBack és onForward eseménykezelő pontok nyomát, de legalábbis akkor egyik böngészőben sem volt elvarrva ez a szál (nem implementálták), ami nagy kár.

25

Ali, 2005. december 23. péntek, 16:59 (#)

A Web 2.0 egyik jellegzetessége számomra az, hogy egyre több oldalon tartalom helyett ilyeneket látok:

-----------------------------

Server Error in '/' Application.
Server Too Busy
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Web.HttpException: Server Too Busy

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[HttpException (0x80004005): Server Too Busy]
System.Web.HttpRuntime.RejectRequestInternal(HttpWorkerRequest wr) +147


Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2300; ASP.NET Version:1.1.4322.2300

-----------------------------

Személyiségi jogok miatt :P az oldalt nem nevezem meg. A Web 2.0 jellemzői közé viszont mehetne szempontnak: működik-e, s ha nem, hányszor és meddig nem?

26

mark.hu, 2006. január 5. csütörtök, 06:13 (#)

PAStheLoD: igen, paranoias vagyok, mint minden tisztességes ember, aki fontos adatokat kezel...

27

Boca, 2006. január 5. csütörtök, 13:08 (#)

Ali: nem, ez inkább annak a jele, hogy jön föl a .net, mint webszerver. ?

28

Ali, 2006. január 5. csütörtök, 14:50 (#)

És ahhoz nekem, mint egyszerű kétkezi látogatónak, mi közöm? Ami nem működik, az nem működik, nem kell erőltetni, biztos van más is a piacon.

29

Boca, 2006. január 5. csütörtök, 16:25 (#)

Magyarázat volt, nem megoldás.

30

Ali, 2006. január 5. csütörtök, 17:38 (#)

Boca,
nem is téged hibáztatlak, csak bosszant a dolog.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork