Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


A TIME címlapján a Google

eszpee cikke a Torokgeek rovatból, 2006. február 12. vasárnap, 21:03 | 14 hozzászólás

TIMEHát ezt is megértük, bár már elég rég óta nem a geek társadalom sajátja a Google, azért a TIME címlap az még hátra volt. Egészen mostanáig.
(Forrás: Battelle)

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (14)

1

nightw, 2006. február 12. vasárnap, 21:20 (#)

Azt hiszem, hogy nem tévedek, amikor kicsit irónikusnak érzem a mondatodban a siker leírását eszpee. Elképzelhető, hogy ezek után még van tovább(vissza)?

2

ses, 2006. február 12. vasárnap, 23:20 (#)

Hehe, a Time szerint is "don't be evil"az az informális mottó :)

3

NagyGa1, 2006. február 13. hétfő, 09:49 (#)

"SCHMIDT: The company isn't run for the long-term value of our shareholders but for the long-term value of our end users."

És nem szakad rá a plafon!

4

Dr. Minorka, 2006. február 13. hétfő, 16:37 (#)

Kedves NagyGa1!
Mi az, ami cáfolja Schmidt állítását - különösen ilyen vehemensen?

5

pblue, 2006. február 13. hétfő, 16:41 (#)

kína?

6

Nagyga1, 2006. február 13. hétfő, 16:46 (#)

Aha, szerintem is, pl.

7

Nagyga1, 2006. február 13. hétfő, 16:54 (#)

Igaz azért van a másik oldalra is valami:
a fejlesztések igen nagy része úgy tűnik a büdös életben nem lesz nyereséges, a részvényesek szempontjából az ablakon kidobott pénz. Ilyenformán igaza van. :)

8

Dr. Minorka, 2006. február 13. hétfő, 17:04 (#)

Kína: Most engem mennyiben érint mint felhasználót (meg vagy 5 milliárd másik potenciális felhasználót)?
Fejlesztések: ha lehetne valamivel részletesebb elemzést!

9

NagyGa1, 2006. február 13. hétfő, 17:29 (#)

Egy pár példa, most hirtelen:
- könyvtárak scannelésére x millió dollár (vagy milliárd? már nem is emlékszem)
- Google Earthből jött már pénz? Vagy még nem? Pedig már lehet érte fizetni is egy ideje...
- Picasa? Jó, de ez legalább nem drága.
- Egyéb varázslatos invenciók, mint pl a Gmail felülete? IT fronton minden ilyesmit pillanatok alatt le lehet másolni...

Nem is ragoznám, főleg mert már eszembe sem jutnak a mindenféle fejlesztések amiknek a bejelentésével felnyomták a részvény árát.

Ez az egy mondat elég sokat elárul a legutóbbi S&P reportból:
"Advertising accounted for 99% of revenues in the third quarters of both 2005 and 2004."
Illetőleg:
"Google websites accounted for 56% of 2005 third quarter revenues revenues and 51% of the prior year period's revenues. Google Network websites contributed 43% of 2005 third quarter revenues and 48% in the 2004 quarter."

10

Dr. Minorka, 2006. február 13. hétfő, 17:45 (#)

És szerinted hogyan jön össze az a hirdetési nyereség? Nem a Google oldalain elhelyeztt hirdetésekből? A digitalizált könyvek oldalait nem látogatják (mert hirdetés az van rajtuk!)?
Annak most mi relevanciája a fejlesztések kétes voltáról alkotott nézethez, hogy egy év alatt a Google összbevételei között a más cégek webhelyén elhelyezett, a Google által szolgáltatott, hirdetésekből eredő bevételek aránya 5%-al csökkent?

11

Dr. Minorka, 2006. február 13. hétfő, 17:50 (#)

Kieg:
http://www.gearthblog.com/blog/archives/2005/08/google_earth_bu.html

12

NagyGa1, 2006. február 14. kedd, 03:08 (#)

Bocs, tegnap már kicsit fáradt voltam.

Elõre bocsátanám, hogy Google ügyben minden csak szubjektív vélemény, mivel ha bármi konkrétan bizonyítható vagy fekete-fehéren látható lenne, már rég tudná mindenki a hírekbol.

Szóval, szerintem a hirdetési nyereség jórésze keresobol, meg az emailbol jön össze. (Persze ezt nem tudom, ha van valami konkrét adatod, szívesen megnézném.)
Az egyéb dolgok elég kicsikék, pl a Google Earth webes felületét eleinte mindenki megnézegette, aztán hozzászoktunk.
Ez ugye a "Google websites accounted for 56%" nagy része.
Ha tényleg így van, és emellett a másik "Google Network websites contributed 43%", akkor hol jön be a befektetett pénz?

Ugyanis a nyereséges részek már régen megvoltak, a növekedés az online hirdetési piac növekedésébol adódik (a Yahoo hasonlóan nött az utóbbi idoben, illetve a Google annyival jobban amekkora hype-ot kerítettek neki - ezt viszont nagyon ügyesen csinálják).
Az IPO-ból kaptak egy csomó pénz, amivel valamit kezdeni kellet, felmutatni a befektetoknek, hogy igen, mi tudjuk mit kezdjünk vele.
Elindították a sok szép, de pénzügyileg nehezen indokolhato fejlesztést (szerintem!), meg felvettek egy csomó embert.

Mellékszál, épp nemrég volt az egyik adón (asszem BBC?) egy riportfilm, ahol bemutattak egy telek/lakásügynököt Mountain View-ból, aki annyit mondott, hogy a lakás és telekárak igencsak megugrottak a Google IPO óta.
Az elso körös alkalmazottak tucatszám vesznek drága (milla USD felett) lakásokat "mindent ki tudunk fizetni" alapon.
Ez megint csak erosen szubjektív, de emlékeztet valamire... :)

Earthblog link:
Aha, oké, meglátjuk.
Itt erosen számít, hogy milyen szemüveggel nézzük. :)
Ha akarom, azt látom, hogy
1., Ha keresek valamilyen szolgáltatást mondjuk Budapesten, akkor
a., Eddig is tudtam nagyjából hogy hol van, és eddig is voltam online linkek a térképekre. (Oké, Budapesten nem, de más országokban igen. :))
b., Ha valami kisebbet keresek, mint mondjuk kávézó vagy vendéglok a környéken, akkor nem nagyon valószinu, hogy túl sokszor fogok a GE-hez fordulni, a környékemet már úgyis ismerem, vagy ha nem akkor nagyon hamar megismerem.
2., Nem biztos hogy feltétlen olyan adatbázisban szeretnék keresni, ahol csak azok vannak fent, akik fizettek ezért
3., Nem is biztos, hogy lesz nagy fizetési hajlandóság a szolgáltatók részérol (eddig még nem látszik, hogy tülekednének, pedig az IT infrastruktúra már adott. Igaz a distribution channelek még nem, de majd nyit a Google egy csomó irodát szerte a világban, és akkor lesz. ))

Vagy a másik oldalról, láthatom hogy egy GE-szeru adatbázisban mekkora üzleti lehetoségek vannak.

Azt hiszem nincs is értelme ezen túlságosan találgatni, vagy beindul majd, vagy nem.
(A konkurenciáról most nem írok. Sesék amúgy is lassan ki fognak dobni innen, unalmas már a folyamatos Google károgásom. :))

13

Gino, 2006. február 16. csütörtök, 13:02 (#)

jah, és már a figyelő címlapján is;)

14

Dr. Minorka, 2006. február 23. csütörtök, 18:34 (#)

Google.org to Spend an Initial $1.1 Billion
http://slashdot.org/articles/06/02/22/2056206.shtml


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork