Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Valentinnapi mészárlás

eszpee cikke a Torokgeek rovatból, 2006. február 14. kedd, 09:19 | 23 hozzászólás

A megkerülhetetlen ALA szépen megy szembe a mára várható nyálözönnel: megkérdezett egy rakás szakmabelit, hogy mit gyűlölnek manapság a webbel kapcsolatban. A válaszok közt vannak triviálisak, érdekesek és szimplán idióták is, de ha már itt vagyunk: ti mit utáltok a (magyar) weben?

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (23)

1

Dimi, 2006. február 14. kedd, 11:14 (#)

Nekem alapvetoen semmi bajom a technologiaval. Azt profik csinaltak. A felhasznalokkal van bajom;)

2

eszpee, 2006. február 14. kedd, 11:18 (#)

Ez is teljesen valid, gyűlöljük a felhasználókat! :)

3

Ali, 2006. február 14. kedd, 12:07 (#)

Mit gyűlöljek egy ablakon? Nem tehet róla, hogy mi van mögötte. A magyar web olyan, mint az ország. Sokszínű, ámde kicsi, minél harsányabb, annál gagyibb, úgy egyébként pedig meglehetősen kullog, több mutatóját tekintve, Európa után és ebben sem különb, mint az ország.

Rossz a kérdés. :)

4

PAStheLoD, 2006. február 14. kedd, 12:17 (#)

igen, a láma n00bkkal tényleg sok a baj, viszont "eltűrjük" őket, lévén ők kattinatanak (!) az adsense-ekre, és zsigerből ki nem állhatjuk őket, mert szintén ők vásárolnak (!) spemből. viszont megint csak szeretjük őket, mert végül is miattuk van szélesessáv. mert ugyan előfizet a nyóc megabitre, de csak heti egyszer használja ki, mikor letölti a legújabb bódi gusztit.

a brózer inkoNpati-bili is tényleg tele van, de reméljük IE7-el valamelyest kiürül, hogy CSS3-al újratölthessük.

a legkomolyabb gond, számomra, hogy sok a szemét a web-en. nincsenek jó, releváns, logikusan felépített oldalak. ott a wikipedia, de az kevés. nem tudhat mindent, nem lehet 100%-ig részletes.
példának okáért, mikor kellett volna írnom El Greco-ról röpke 50 oldalt, nem találtam. se magyarul, se angolul. persze, az alapokat megleltem, de nem akarom elhinni, hogy egyetlen művésszettörténeti oldal sincs. és google nem ismer, ergó nincs. :C

5

pblue, 2006. február 14. kedd, 12:22 (#)

szerintem a postban érdekesnek titulált komment szimplán demagóg.

"mi lenne ha a sok reklámra, marketingre fordított pénz és erőfeszítés helyett, egyszerűen JÓ termékekeket állítanánk elő? a reklám és általában a marketing semmilyen módon nem szolgálja a fogyasztót, és a hülye öltönyös kokszos juppi marketingmenedzserek, akik nemértenek semmihez, csak púpok a keményen dolgozó mérnökök és igazi szakemberek hátán."

na ez kb ilyen volt.

6

PAStheLoD, 2006. február 14. kedd, 12:38 (#)

pblue, pedig erről van szó, nagy vonalakban. 1 céghez elég lenne 1 marketings, nem kell egész igazgatóság hozzá, csak mivel a marketingesek analfabéták, akik nem értenek semmihez, kiváltképp a saját "szakterületükhöz", ezért felvesznek még több marketingest.. etc ;]

elnézést a nem analfabéta, valamit is a szakterületükhöz konyító marketingesektől. :D

és a web-en, ahol a reklám szerepét átveszik szépen a blogok, ilyen olyan review-ek, stb.. itt tényleg csak púp a felesleges reklám.. [persze, mint már írtam, az 1.0-ás júzer, az akiből él a web, mert ők nem látják be ezeket]

7

eszpee, 2006. február 14. kedd, 12:46 (#)

pblue, nekem csak annyi tetszett meg benne, hogy (ha levonod a primkózásokat) szembemegy az általános SEO is King vonallal, és ebben van valamennyi igaza.

8

robi, 2006. február 14. kedd, 12:50 (#)

Azt utálom a magyar webben, hogy a blogoktól és a nagyobb újságoktól eltekintve nem linkel a saját domainjából kifele senki.

Azt utálom a magyar webben, hogy nincsen tartalom a blogoktól eltekintve. PAStheLoD: én simán el bírom képzelni, hogy Mo-n nincsen művészettörténeti oldal.

Azt utálom a magyar webben, hogy nincsenek alkalmazások. Nincsen egy normális webmail, nincsen egy normális naptár, nincsen egy normális webdrive. Persze, lehetne azt mondani, h használd a nagyokat, de azok nem beszélnek magyarul. Hiába mondom én mindenkinek, mekkora király a Gmail, Backpack, Writely, ha meg sem értik hogy miről van szó, amikor megnézik az oldalt.

Azt utálom a magyar webben, hogy nem lehet bankkártyával fizetni a boltok 99%-ban.

Azt utálom a magyar webben, hogy a Startlap és a lapcsalád a mai napig megél, sőt hízik.

9

pblue, 2006. február 14. kedd, 12:51 (#)

a SEO egy természetes képződmény, ellene bármilyen szinten ágálni olyan mint felszólalni a foton spinje ellen, hisz csak problémát okoz a becsületes okos fizikusoknak

10

eszpee, 2006. február 14. kedd, 12:55 (#)

pblue, nem értek egyet veled. A SEO egy eszköz, és mint bármi ilyet, simán lehet jól, rosszul, és "túl"használni is.

11

pblue, 2006. február 14. kedd, 13:00 (#)

mivel a seot a profitorientált szféra hívta életre, és elsősorban az ő eszközük, így a seo alkalmazásának megfelelőségéről elég közvetlen visszajelzést kapnak az alkalmazók. tehát a seo mindenkori alkalmazásának módja és mértéke valószínűleg egy legoptimálisabb állapotot tükröz.

seotól függetlenül viszont szerintem az sokkal nagyobb vicc, amikor webfejlesztők és dizájnerek mondják meg a saját teljesen irreleváns szempontjaik mentén, hogy mi a baj a magyar webbel.

12

Ali, 2006. február 14. kedd, 13:12 (#)

Tóta W. remeklése a magyar kadhalakról, akik kicsik, savanyúak, de legalább a mieink. :)

EL1TE HAX0R Polgári Kör
Havergate
http://index.hu/velemeny/jegyzet/hekk/

13

eszpee, 2006. február 14. kedd, 13:13 (#)

pblue, értelek, ok, nagyjából lehet, hogy meg is győztél - annyi kiegészítéssel, hogy "a seo mindenkori alkalmazásának módja és mértéke" kifejezésbe valahova egy hosszútávot is beleraknék.

Viszont kihoztam belőled legalább, hogy te mit utálsz. :)

14

eszpee, 2006. február 14. kedd, 13:16 (#)

Ali, most őszintén, ez hogy jön ide?

15

pblue, 2006. február 14. kedd, 13:24 (#)

hát igen, mert szerintem az ilyen okoskodások olyanok, mintha a világítástechnikusok mondanák meg, hogy miért és mitől jó vagy rossz a tévéműsor itthon. mármint nem mint tévénézők, hanem vilagítástechnikusi minőségükben.

(érzem, hogy ebbe a hasonlatba sok helyen belelehet kötni, megpróbálok elébe menni picit. nyilván a fenti kérdésben egy bizonyos szintig van kompetenciája a világítástechnikusnak is. avagy valóban probléma például, hogy a w3c ajánlásokat különböző mértékig tartó brózerek vannak használatban. de az, hogy emiatt nehéz fejleszteni, az nem a magyar vagy általában a webről szól. az, hogy emiatt vannak béna oldalak, az megint magukról a webfejlesztőkről szól, nem pedig a brózerekről, azok fejlesztőiről, és pláne nem a júzerekről. deha rövidre akarom zárni ezt a parttalan okoskodást, akkor akár azt is mondhatnám, hogy aza baj a magyar webbel, hogy a legtöbb webfejlesztő hülye - de ez egyrészt már elhangzott ott, másrészt még mindig hülyeség. inkább teljesen különválasztanám a két kérdést.)

16

Ali, 2006. február 14. kedd, 13:33 (#)

#14: Ez is a magyar web. :) Meg még utálom is az ilyet. :)

17

Peter Orosz, 2006. február 14. kedd, 18:47 (#)

#8: pont hogy a nagyobb újságokat veri ki a hideg veríték a saját doménjükön kívüli linkektől. mintha az interneten úgy működne egy újság mint régen a papírújság, hogy volt 1 darab és az ember előfizetett rá és 50 évig azt olvasta.

a másik, lehet hogy ez nem országspecifikus, az a statikus vállalati oldal. ami elkészül rengeteg pénzből, a google-ben a 37. helyre jön be mert rettenetes a struktúrája és a tartalom egyszer feltöltődik, majd mindenki hátradől és azt mondja, oké, kész a honlapunk.

ja meg a magyar web legújabb hot izéje, az újracsinált wiw, az felhasználói élményben a sok évvel ezelőtti múltat idézi, amikor még nem volt RSS meg nem volt ajax meg nem történtek olyan dolgok az online UI dizájn területén mint a flickr meg a del.icio.us meg a gmail meg a 37signals összes terméke.

18

Boca, 2006. február 14. kedd, 19:34 (#)

Robi, a Gmail megy magyarul.

Én az ócska animálit gifeket utálom a magyar weben. Ezzel laza összefüggésben Kovács Kálmán dilettantizmusát.

19

Ali, 2006. február 15. szerda, 08:26 (#)

Az animált gifekkel kapcsolatban hajlamos voltam én is a teljes elutasításra, mígnem egy geometriával fogalkozó site-on értelmes felhasználásra (szerkesztések, forgatások) nem leltem. Nálunk azt mondják, "kivétel erősíti a szabályt", de ez egy félrefordítás, az eredeti szerint a kivétel a szabály próbája.

20

Boca, 2006. február 15. szerda, 09:50 (#)

Nem teljesen utasítom el az animált gifeket, csak az ócskákat. Sajnos a magyar weben sok van belőlük.

21

tmnk, 2006. február 15. szerda, 14:22 (#)

#20: Elege van az ócska animgif-ekből? Csekkolja néha a linkbroker.hu-n levő zseniálisakat! ;D

22

melon, 2006. február 16. csütörtök, 12:49 (#)

robi: az utolsó két megjegyzéseddel teljesen egyetértek, bár a bankkártyás fizetés hiánya egyszerűen magyarázható: tömegigényeket szolgál ki a dolog, és még senki sem látta, hogy egy normális rendszer létrehozásához szükséges befektetés belátható időn belül megtérülne.

23

melon, 2006. február 16. csütörtök, 12:50 (#)

robi: az utolsó két megjegyzéseddel teljesen egyetértek, bár a bankkártyás fizetés hiánya egyszerűen magyarázható: tömegigényeket szolgál ki a dolog, és még senki sem látta, hogy egy normális rendszer létrehozásához szükséges befektetés belátható időn belül megtérülne.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork