Hozzászólások | Szólj hozzá! | Rovatok és keresés
eszpee cikke a Torokgeek rovatból, 2006. július 11. kedd, 10:03 | 12 hozzászólás
Érdekes Eric Schmidt hozzáállása a mostanában egyre nagyobb vitákat kavaró click fraud dolgokhoz. A Google CEO szerint:
Eventually, the price that the advertiser is willing to pay for the conversion will decline, because the advertiser will realize that these are bad clicks, in other words, the value of the ad declines, so over some amount of time, the system is in-fact, self-correcting. In fact, there is a perfect economic solution which is to let it happen.
Hát ez legalábbis érdekes. Egy analógiával élve: igen, tudjuk, hogy a piacunkon folyamatosan lopnak, ezért kérjük az itt dolgozó árusokat, építsék bele ezt az áraikba. Persze valahol szimpatikus a gazdasági evolúcióba vetett hit ilyen szintű mélysége, de a "sötét oldal" értetlenkedése is jogosnak tűnik.
(#)
, 2006. július 11. kedd, 10:38nos én kíváncsi lennék, hogy ma pl. email spammelésből mennyi pénzt lehet csinálni. (mármint: *tényleg* kíváncsi lennék. vajon többet, mint 10 éve?)
, 2006. július 11. kedd, 10:48 (#)
szerintem egyértelműen igen. eleve az email spam sokféle lehet, a teljesen legális sitera mutatótól a hitelkártya-fraudig, illetve a potenciális spammelhetők és a "hirdetők" köre is sokkal nagyobb.
, 2006. július 11. kedd, 11:25 (#)
Nem vagyok biztos benne, hogy a piacos analógiád szerencsés. Mintha a felállás más lenne a két esetben. Itt a vásárló lop, ott a viszonteladó, meg talán a költségviszonyok is mások.
, 2006. július 11. kedd, 11:27 (#)
Egy olyan piacon lenne pontosabb az analógia, ahol a kereskedők minden nap licitálhatnának a standokra - és ebbe a licitbe szeretné beleépíttetni Eric barátunk az elismert lopásokat. Szerintem, persze.
, 2006. július 11. kedd, 11:39 (#)
na, ezt (4) viszont már nem tudom követni, úgyhogy vitatni se. :) Mindenesetre az a lényeg, hogy a rendszer a jelek szerint könnyen átverhető, és Eric azt mondja, hogy ezt inkább ismerjük el, mintsem küzdjünk feleslegesen.
Nekem más oldalról a szoftvermásolás ugrik be, mint analógia (ott is könnyen sérthető a törvény), ahol szintén van olyan iskola, amely szerint nem a vétkesek lefejezésével, hanem az árak csökkentésével kell próblákozni.
lehet, hogy a klikkprogik fejlődésével az egész klikkalapú rendszer mehet a sülyesztőbe - akkor majd lesz helyette más.
, 2006. július 11. kedd, 11:44 (#)
ervin, igen, emiatt pedzegetik sokan, hogy nincs mese, vissza kell térni az impression-alapú elszámolásra - rosszabb esetben a megjelenési idő-alapúra.
(#)
, 2006. július 11. kedd, 13:38vagy épp ellenkezőleg: előre menekülni és nem klikk, hanem konverzió után fizetni!
, 2006. július 11. kedd, 13:39 (#)
bigpe, igen, abban is lehet fantázia, csak nem biztos, hogy az adnetworknek is megéri - bár a google is kisérletezik ilyen affliliate cuccokkal.
, 2006. július 11. kedd, 23:05 (#)
Sziasztok. :)
(#)
, 2006. július 12. szerda, 17:27A legtöbb elszámolás most is letöltés alapon működik, mert cseppet sem biztos, hogy a kattintásnak akkora a jelentősége (jópár hirdetésben nincs szükség kattintani ahhoz, hogy az üzenet eljusson a fogyasztóhoz). A vita ismerős nekem, mert 2001-ben már egy ilyen váltás volt a legnagyobb portálokon, ahol aztán 2002-re a CTR alapú számlálás meg is szűnt. A tranzakcionális elemekkel meg az a legnagyobb baj, hogy nehezen kalkulálható, hogy azért ment oda venni, mert látta a hirdetést vagy attól, hogy a rádióban, sajtóban ezt nézte.
A nagy adnetworkoknek pedig azért nem tűnt fel ez a probléma eddig, mert az angol nyelvű oldalak közönsége olyan intenzíven fejlődött az elmúlt 10 évben, hogy mindig voltak új fogyasztók, akik lelkesen kattintottak - ami fejlődés mára már alábbhagyott.
, 2006. július 19. szerda, 09:49 (#)
Na persze a végére kiderül, hogy a kontextus is sokat számít:
http://googleblog.blogspot.com/2006/07/let-click-fraud-happen-uh-no.html
, 2006. július 22. szombat, 22:58 (#)
adalék - a google épp most élt túl egy pert, ahol pont az e téren tanúsított hozzáállásába kötöttek bele: http://money.cnn.com/2006/07/21/technology/google.reut/index.htm
» Filmek
» Könyvek
» Éttermek - térképpel!
» Receptek
» Mobil videók
A Kispad-feednek most
olvasója van. Szeretnél közéjük tartozni? Ezen az oldalon mindent elmagyarázunk.
Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork