Hozzászólások | Szólj hozzá! | Rovatok és keresés
eszpee cikke a Torokgeek rovatból, 2006. szeptember 21. csütörtök, 13:55 | 33 hozzászólás
Doranskynál találtam rá egy-két hete a Crazy Egg linkjére. A szolgáltatás kipróbálási időszakában 5000 látogatást követhetünk, az ezek során elkövetett kattintásokat rögzíti a rendszer - azokat is, amik tévedésből nem linkeken helyeztek el a drága olvasók - és az eredményeket kérés szerint hőtérképen is meg tudja jeleníteni. Regisztráltam is kipróbálásra, az eredmények mostanában lettek meg, lássuk hát.
Nem csak úgy vaktában, hanem konkrét kérdéssel regisztráltam a szolgáltatásban, kiváncsi voltam, mennyire működik egy szolgáltatásunk. A Kispad egyik újítása a Sesbloghoz képest ugyanis a kategóriák komolyabb kiemelése volt, kvázi "rovatportáloknak" is hívhatnánk őket, erős túlzással persze. Az elérésükre szolgáló menü a bal felső sarokban hosszú viták eredményeként született - én kardoskodtam amellett, hogy nem elég feltűnő, hogy ott mi van, ervin véleménye pedig az volt, hogy ennél feltűnőbb már zavaró lenne, próbáljuk meg így.
Három hónap után kijelenthetem, hogy tévedtem: a mellékelt hőtérkép-részlet szerint simán megtaláljátok, használjátok a rovatok elérésére szolgáló menüt. Hurrá.
Másik tanulság, hogy ha egy kockafej amellett próbál érvelni, hogy magán a címoldalon felesleges a bal felső sarokban található logót linkelni, hiszen ugyanoda visz, ahol jelenleg vagyunk, mutassátok csak meg neki bátran ezt az ábrát: a felhasználók keresik, használják ezt a funkciót úgy is, hogy tudják, ezzel gyakorlatilag az aktuális oldalt töltik újra.
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 14:15Nem csak újratöltésre jó, hanem a többszörös mélységbe merülés utáni gyors főlapra kerülésre. Több lapot visszakattintgatni nem szép. :)
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 14:18így van. hülyét kapok, amikor ott a logo, de nem klikkelhető. (mint pl. a lipilee.hu -n. az a csávó nem ért a webdizájnhoz, az tuti.)
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 15:28Bezony, magam is a Kispad logót használom a címlapra visszajutáshoz. Jól bevált dolog a logóra rakott home link, asszem már a web hajnala óta.
Lipileenél, szegénynél :) még logó sincs, ha csak valami ismeretlen (fordított lengyel) logikától vezérleve, a lapok tetején bannerkedő fotókat nem titulálja annak :) de kattintani azt se lehet, tadaa :)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 15:31 (#)
Ha már itt tartunk, mi lenne ha a drága felhasználók kedvéért a feed-ben is beállítanátok, hogy a fejlécben lévő Kispad szó ne az érdekfeszítő file:///C:/Documents%20and%20Settings/user/Application%20Data/Mozilla/Firefox/Profiles/f132sa42.default/chrome/sage.html
linkre mutasson, hanem a kispad.hu-ra?
Segítek, másoknál a lenti "" helyén be van írva az URL...
[h1 id="rss-title"][a id="rss-link" href=""]Kispad[/a][/h1]
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 15:39 (#)
CsasZ, kösz, hogy szóltál, nem vettük észre, mert se az Operában se a Bloglinesban nincs ezzel semmi gond (más-más okból), de ezek szerint a Firefox/Sagenek fáj a hasa tőle. Ránézünk, amint van egy kis időnk.
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 16:29 (#)
Ja, állandóan kell kattintgatni a Kispad logót, mert a rádió track lista csak a főoldalon van. Hogy ezt még nem tudtátok kielégítően megorganizálni.... nahát, nahát...
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 16:35 (#)
A cikkben talán nem volt egyértelmű, hogy a hőtérképes teszt csak a főoldalról készült, tehát a konklúzió is az, hogy a főoldalon is kell saját magára mutató link a logón. Az aloldalak kérdése ennél sokkal egyértelműbb.
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 17:18eszpee: ketsegek kozt vergodom, ne hagyd ezt. mi a faszer kell a fooldalon onmagara mutato link? mereddig csak annyit irtatok, h bebizonyosodott, h kell.
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 17:19jaes, azt neme lehet elerni vhogy, h a winampban is laccodjon, h mimegy eppen a radioban?
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 17:30 (#)
wice, például azért, mert az emberek egy része így frissíti az oldalt - főleg a kényszeres egerezők, akik a kurzorral nem tudják megnyomni az F5 billentyűt.
ha pedig ez a magatartásforma a kisképek nézegetési kényszerével párosul - ilyet is ismerünk - az a főoldali főcím-önlink frekventált nyomogatásához vezethet.
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 17:35#10/ervin:
...és a frissítés gomb a toolbaron már túl fent van nekik :)
De lám, legfőbb ideje, hogy a kis képeket tetszetős, erőforrás-zabbantó, platformfüggően bugos flash slideshowban jelenítsétek meg :)
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 17:39BTW kísérlet tipp:
Tegyetek (ideiglenesen) egy _másik_ Kispad önlink-logót a fejléc _jobb_ oldalára is, és nézzétek meg, _melyiket_ klikkelik sűrűbben. Ez a hőtérkép pont jó lenne rá. Na, lécciléccilécci :)
(Ambidextrosity koncept, most nem akarok vele senkit se untatni, csak ha nagyon kéri :) )
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 17:46#11: önkritika: valójában sokkal kényelmesebb egy nagy felületű hodály logót lazán telibe találni az egérrel, mint egy általában kicsi toolbar ikont célbavenni.
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 17:49 (#)
katmandu (11) így van, ráadásul a toolbar ikonokat sokan lehetetlenül felszaporítják, mások pedig eltüntetik - utóbbiaknak még igazuk is van. :)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 18:08 (#)
wice (9), nem, mert aljas szemetek vagyunk, és szeretnénk, ha eljönnél az oldalunkra.
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 18:09 (#)
katmandu (12), nem csinálunk ilyet, mert felesleges - a bal felső sarok a logó helye.
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 18:43eszpee:
nem vitattam én, hogy az a logó helye, ez csak ideiglenes kísérlet lett volna, de megértem, hogy ezért nincs kedvetek szétdúlni az oldal layoutot :) Majd megoldom máshogy legfeljebb.
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 18:49#14/ervin:
Az ikon-miriád valóban zavaró, de lásd, bevallom neked, hogy nálam üzemben áll a Google Toolbar, amiben a Custom Search gombok a legjobb dolgok közé tartoznak since bread came sliced, és bár biztos lehet hozzájuk jóféle hotkey-akkordokat rendelni, én mégis kiraktam 1-1 buttont, így a search stringet jelenleg a Google magyar és angol szöveg- és képkeresés mellett indíthatom a YouTube-ra, az IMDB-re, a kedvenc szótáramra, szóval amik mindennap kellenek :)
Ellenben szegény IE eredeti toolbarját kegyetlenül kitakarítottam, Home, Refresh meg ilyenek a billentyűzetemen is vannak külön :)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 18:57 (#)
katmandu, nem ítéllek el, bár nálam semmilyen toolbar nem játszik, a kategória eleve sux, az én böngészőmbe ne telepedjen bele senki, pláne külön sorral vagy oszloppal. majd azt én tudom.
persze ez egy általánosító és ezért szükségszerűen inkorrekt álláspont, hát ez van.
azt meg már el se mondom, hogy hogyan csinálják az igazi férfiak a custom searchöket, mert nem akarlak megríkatni. :)
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 19:32biztos VI szovegszerkesztoben binaris kodban. az igazi ferfiak _mindent_ ugy csinalnak
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 19:43#19/ervin:
pedig szívesen venném, ha elmesélnéd, a ríkást majd én tudom, ne törődjél semmivel :) Hadd tanujjak má na má!
:)
Csak arra ügyelj, hogy ne úgy kezdődjön, hogy tedd fel az Operát :) ne kelljen hozzá custom weblapot összeraknom (olyanból már van itt nekem fél kiló, most épp a tévéműsorokhoz szeretnék egy kézreállót bütykölni) és a keresősztring beírása után egyetlen akcióval át lehessen lőni a megfelelő helyre.
Ha ezt megoldod nekem trapézon, lovon, na jó, elég lesz IE-n, és 4k alatt, akkor áldassál, és ide vele :)
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 19:44#20/gargoyle:
Hihetetlen módon utáltam szegény vi-t, hálistennek nem sűrűn kellett vele dolgoznom :)
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 19:47Ervinnek még: a BHO-k iránti ellenszenvedet osztom, a GT az egyetlen, amit felengedtem, kompromisszum, démoni formában :)
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 20:49Nekem a keresés mezőn akadt meg a szemem. Soha nem értettem miért kell a text mezőbe beleírni előre, hogy "keresés", "ezt keresem" vagy hasonló hülyeséget, hiszen akkor a usernek előbb ki kell törölnie azt. (Még ha bekattintásra egy script törli ki, a userben már megfoglmazodik a kitörlési akció mielőtt kattintana).
Ami viszont a képről egyértleműen látszik, hogy mindenki a szöveg szélére (nagyobb részben végére, kisebb részben elejére) kattint. Pontosabban elötte oda pozicionálja az egeret.
Vagyis a kereső aktiválásához nem az egész kereső input mező felülete használható, hanem ennél sokkal pontosabban kell célozni, nehezebb eltalálni.
Én javasolnám a kereső megnevezés az input fölé rakni és az inputot meg üresen hagyni.
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 21:37 (#)
Jano, egyszerű oka van, hogy miért nem így tettünk: a függőleges hely drága kincs a képernyőn, és ha a dobozba írjuk bele, akkor spórolunk vele.
De pont a hőtérképet látva én is elgondolkodtam a dolgon, mert szerintem is elég egyértelmű, hogy miért a Keresés szó végére pozicionálja a többség az egeret: az emberek többsége visszafelé szeret szavakat törölni.
Lehet, hogy mégis érdemes feláldoznunk egy plusz sornyi helyet.
(#)
, 2006. szeptember 21. csütörtök, 22:21A keresésnel, a belekattintáskor (egy katt!) jó lenne, ha kijelölődne az egész input box tartalma. Biztos van valami onSelect text.selected cucc erre.
Így egy gombnyomással (BS) törölhetem, a kitekert (Shift-Home+BS, neadjisten Cmd-Shift-back+BS) kombók nélkül.
(#)
, 2006. szeptember 22. péntek, 09:11A hőtérkép azt is megmutatja, hogy jogosan cincogtam annak idején a rádió rovatért. :D
Tényleg, lesz visszatérés?
(#)
, 2006. szeptember 22. péntek, 09:21mennyi ido alatt kesziti el a hoterkepet a crazyegg? az eseten felbuzdulva en is beillesztettem a merőkodot, szamolja is a kattintasokat szepen, csak a view reusltsban nincs semmi. kell neki egy-ket nap, vagy csak nalam problemazik? koszi
, 2006. szeptember 22. péntek, 10:04 (#)
Logó vs. refresh gomb: miért baj az, ha valamit több módon is el lehet érni?
Egyébként frissítésre egérrel sokkal jobb a logó, mint a refresh gomb. Az utóbbi kisebb, többet kell rá "célozni", és távolabb van, mint a logó.
, 2006. szeptember 22. péntek, 11:08 (#)
Ali, a visszatérés jelenleg nem rajtunk áll, nem sok esélyt látunk rá. Ugyanakkor gondolkozunk alternatívákon, de ezek mindegyike túl embrionális még ahhoz, hogy érdemben lehessen beszélni róla.
(Kedves hallgatóink, diplomatikus nyilatkozatunkat hallották.:))
(#)
, 2006. szeptember 22. péntek, 17:01Lehet, hogy már a Tiloson se:
Előzetesben a Tilos két munkatársa
2006. szeptember 22., péntek 15:22
A Pesti Központi Kerületi Bíróság elrendelte a Tilos Rádió két munkatársának 30 napos előzetes letartóztatását. A védelmüket Társaság a Szabadságjogokért látja el, ügyvédjük szerint téves gyanúsítás történt.
http://index.hu/politika/belfold/tt0922/
(Senki nem gondolja, hogy a Tilosban csupa angyal van jelen, de a 30 napos előzetes olyasmi, ami kellene, hogy érdekelje a nemzetközi sajtót is. Tessék elolvasni a teljes cikket!)
(#)
, 2006. szeptember 22. péntek, 17:16ervin: "ez a magatartásforma a kisképek nézegetési kényszerével párosul" - :) oan jók, na. de azóta nem nyomkodom, hogy eltűnt AZ A BIZONYOS kép :) na sebaj, Tim Roth-al: "If six monkeys ..."
, 2006. október 8. vasárnap, 13:18 (#)
Re: 24-26: A függőleges hely továbbra is drága, de most megcsináltam, hogy belekattintva eltűnik a "Keresés" felirat. Talán ez jó kompromisszum lesz.
» Filmek
» Könyvek
» Éttermek - térképpel!
» Receptek
» Mobil videók
A Kispad-feednek most
olvasója van. Szeretnél közéjük tartozni? Ezen az oldalon mindent elmagyarázunk.
Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork