Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53894 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Windows Vista

eszpee cikke a Torokgeek rovatból, 2007. február 1. csütörtök, 09:51 | 83 hozzászólás

üveggolyóA web nagy része attól hangos, hogy most frissíteni kell-e a két napja hivatalosan is megjelent Windows Vistára, vagy nem. Összehasonlító tesztek és mélyelemzések helyett csak kettőt emelnék ki a tanácsadók rengetegéből: egyrészt a Web Worker Daily komolyabb, másrészt a BBspot lazább megoldását. Részemről persze kivárok, hát ti?

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (83)

1

lipilee, 2007. február 1. csütörtök, 09:56 (#)

khm. maradok ubuntun? :)

2

Author Profile Page eszpee, 2007. február 1. csütörtök, 10:00 (#)

vártalak! :D

3

Author Profile Page NagyGa1, 2007. február 1. csütörtök, 10:04 (#)

Maradok Fedorán.
De ha winem lenne, mint ahogy félévvel ezelőttig volt is, most meg még virtuális gépként mindig van, akkor is, miért frissítenék?

Tegnap találkoztunk az egyik nem-tech kollégánkkal az egyik boltban, a legújabb Vistával együtt kijövő Office-t nézegette, aminek az otthoni felhasználós ára 30k HUF körül van.
Bennünket kérdezett hogy mi is van ebben, a fia (10 év körüli lehet) szerint frissítenie kellene.

Én nem értem az embereket.

Azt sem tudják mit vesznek, már az Office 2k-ban is olyanok voltak hogy azt sem tudtuk van ilyen, mégis mind a mai napig hajlandóak kifizetni egy csomó pénzt a semmire, amiről ráadásul saját maguk által is tudottan lövésük sincsen, hogy mi van a dobozban.

4

Author Profile Page NagyGa1, 2007. február 1. csütörtök, 10:05 (#)

Ja, és mindezt egy elvileg jólképzett aktuáriustól...

5

Author Profile Page NagyGa1, 2007. február 1. csütörtök, 10:13 (#)

De azért egy pár dolgot nem értek.
Valaki megymagyarázhatná például hogy
"7. Performance Improvements - As long as you have the hardware, you should see improvement in how Windows responds."

Hogy a tökben beszélhetünk performance improvementsről, ha sokszor nagyobb hardvert kíván mint az előző, mert különben behal?
Ez a paragrafus akkora önellentmondás, hogy csoda.

Persze, gyorsabb hardveren gyorsabb. De az XP meg gyorsabbgyorsabbgyorsabb.

6

Author Profile Page eszpee, 2007. február 1. csütörtök, 10:17 (#)

Re 3: Pont az Office 2007-re nem igaz, ami az előzőekre igaz volt, hogy rengeteg felesleges újítást tartalmaz, amit a felhasználók nagy része úgyse használ.

Re 5: Ez elméletileg lehet igaz is, például egy roller és egy bicikli között a biciklihez ugye több hardver kell, de gyorsabban is megy, mint a roller. Szóval érted, lehetnek architekturális különbségek az XP és a Vista között, ami ugyanazon a (kellően erős) hardveren gyorsabb Vista futást eredményez. Elméletileg. De ne menjünk flame-be. :)

7

Author Profile Page NagyGa1, 2007. február 1. csütörtök, 10:21 (#)

Érteni értem, de azért erre kevés pénzt tennék, illetve akkor meg nem csak XP => Vista upgraderől beszélünk, hanem a hardveréről is.

8

Author Profile Page NagyGa1, 2007. február 1. csütörtök, 10:24 (#)

De egyébként meg ha pl kipucolták az eddigi összes MS oprendszerben meglévő párhónapos használat utáni dúrva és érthetetlen belassulást, akkor pl teljesen igaz lehet. :)

9

Author Profile Page gergoke, 2007. február 1. csütörtök, 10:32 (#)

Már régóta (november 30) a Vista + Office 2007 kombót használom. Nem várok ki.

10

Jano, 2007. február 1. csütörtök, 10:34 (#)

Azt megoldottak vajon a Vistaban, hogy ha munkacsoport gepeinek megtekintese funkciot benyomom akkor ne fagyasi tunetekkel talalkozzak minimum fel percig?

11

Author Profile Page NagyGa1, 2007. február 1. csütörtök, 11:05 (#)

Nekem évekig az volt a megfigyelés mindenféle Win verziókkal hogy ha volt permanensen csatolt hálózati meghajtó ami montjuk indításkor nem volt elérhető, akkor a bootnál percekig váratott, amíg próbálta a nemlétező hálózatról csatolni.

12

Ali, 2007. február 1. csütörtök, 11:06 (#)

Maradok a bevált eszközöknél. :) A HFTU tábor pedig csak tesztelgessen a saját költségén, ha annyira csillapíthatlan ezen vágya. :) Nekem a Vista szóról egyelőre továbbra is a BVSC jut eszembe. :)
http://www.pbs.org/buenavista/

13

katmandu, 2007. február 1. csütörtök, 11:19 (#)

Részemről nincs túl sok hezitálás :)

Az Office 2007-et elég intenzíven használom, tesztelem, a Vista alá pár vasat le kell sajnos cserélnem, de érdemes rá átállni, már csak azért is, mert az XP nagyon elöregedett, az SP2 mellé is még kilószám kell feltenni az újabb és újabb patcheket.

Office 2007 témában Eszpee mondja jól, az egészet épp azért dolgozták át, hogy az új UI segítse a korábban csak nehezen hozzáférhető, nem igazán kihasznált fícsörök elérését.

Az egy másik történet, hogy az új (eszköztárak és menük nélküli) felületnek vannak hátulütői, főleg a power usereknek. Említhetném pl. itt a bizonyos műveleteknél szükséges sokkal több kattintgatást, mert a korábban a toolbaron közvetlenül elérhető opciók most a Szalag elkülönített füleire kerültek, sokat kell ide-oda váltogatni. Az általam tesztelt verziókban ráadásul nem is lehet saját szalagfület összerakni (testreszabás), és mivel nincsenek eszköztárak, megszűnt az a lehetőség is, hogy egyes funkciók paneljét az eszköztárakról "letépve" lebegtessük a kezünk ügyében. Ez különösen a sokféle objektum attributumot kezelő programoknál zavaró, mint pl. a PowerPoint, ahol sokszor kéne egy elem kitöltési, vonal- és betűszínét változtatni.

De hát ezek kisebb szempontok.

14

katmandu, 2007. február 1. csütörtök, 11:22 (#)

Azért a #8 "durva és érthetetlen belassulás" részén eltöprengtem. Nálam ilyesmi nem jellemző, holott. Ez nem inkább felhasználó tevékenységtől, telepített programoktól függő dolog, NagyGa1?

15

katmandu, 2007. február 1. csütörtök, 11:25 (#)

Ali, mi az a HFTU?
HülyesoFT Userek?
:)

16

Author Profile Page NagyGa1, 2007. február 1. csütörtök, 12:01 (#)

Nem, erre konkrétan az évek alatt nem sikerült rájönnöm hogy mitől van, pedig nem vagyok egy egyszerű user.
Sokan észre sem veszik és az IEvel való netelés közben bekapnak egy csomó progit ami fut a háttérben és lassít (spyware a legtöbb), de nálam nem ez volt.

A legjobb ötletem eddig az volt, hogy a HAL minden egyes új hardware bedugásakor csinál magának mindenféle bejegyzéseket, meg a programok folyamatos telepítése, leszedése is hagy minden szemetet mindenfelé, és ez lassít.

De ez csak hákolás. (Fél éve álltam át, azóta pontosan tudom hogy mi merre mennyi, mert minden általam is ellenőrizhető scripteken keresztül fut.)

17

gargoyle, 2007. február 1. csütörtök, 12:01 (#)

Acronym Meaning Rank
HFTU HTTP File Transfer Utility

en csak ezt talaltam .)

18

Ali, 2007. február 1. csütörtök, 12:01 (#)

FT = FejősTehén. :)

19

Author Profile Page NagyGa1, 2007. február 1. csütörtök, 12:02 (#)

(((Persze nem akarom azt mondani hogy most akkor mindenki álljon át valami másra, sok esetben nem lehet vagy nem célszrű, nekem sem volt lehetőségem évekig.)))

20

Dr. Minorka, 2007. február 1. csütörtök, 12:22 (#)

Én csak a WebWorkert olvastam el, ez is nagyjából a bullshit kategóriába tartozik. Nagyjából a nehéz életű, trendi, menedzser ipari dolgozók szempontjai.

Milyen teljesítmény javulás? Nekem az XP SP1 egy 4 éves gépen normális sebességen működik, több feladat esetén is.
Amit felsorolt azok egy része kozmetikai javítás, másik része tényleg hasznos, de kisebb jelentőségű javulás. Ez utóbbiakra ha szükséged volt, akkor jó eséllyel már idáig is találtál egy olyan specializált megoldást, ami nagy valószínűséggel messze jobb a Vista által kínáltnál. Nem azért, mert a Vista rossz, hanem azért, mert a specializált termék általában többet tud, mint egy tömegtermék.
Ez egy befektetési döntés, a kiadás megéri-e a kapott előnyöket. Ha egyébként új gépet veszel, és ahhoz Vistát adnak, vegyed meg. De semmi kényszerítő körülményt nem látok, amitől egy halom pénzt ki kellene adni új operációs rendszerre.
-----------
Van valami épeszű indok arra, hogy valaki otthonra, vagy saját cégénél ne OpenOffice-t használjon?

21

Author Profile Page ststofi, 2007. február 1. csütörtök, 12:41 (#)

Tegnap-ma telepítettem x64-es vista business-t az itthoni asztali gépre. (eddig egy notebookon ment tesztképpen rtm óta az x86-os ultimate) nagyon szép, végre kihasználja a gui a mai vga-kártyák nyújtotta lehetőségeket.
Ami nagyon lényeges szempont (és eddig senki sem szólt) az a drivertámogatás. Szomorúan tapasztaltam, hogy a lapolvasómnak (hp scanjet 5400c) nem is lesz x64-es vista drivere (sem x86) a nyomtatómank (hp laserjet 1022) pedig még nincs (nem is értem miért nem "out of the box" támogatott egy ilyen tömegnyomtató). így kicsit olyan rossz szájízű a váltás mint annakidején 98->2000 és 2000->xp volt, amikor legörbült az ember szája a driverekre várva.
Minden más "as expected", ua. gépen gyorsabb, szebb, stabilabb mint az XP (x86) volt. Viszont most már teljesen notin kell dolgoznom, mert nem tudok nyomtatni. (remélem a "még" szót odatehetem a végére:)
A biztonsági és alkalmazáskezelői újítások frankók, (ezt 3rd party nem adja XP alá) de az User Account Controll-t (filozófiáját tekintve talán a célja hogy minden alkalmazás user szintre kényszerüljön aminek nem feltétlenül kell rendszer szinten futnia) úgyis mindenki kikapcsolja majd (én is egy órát bírtam az idegesítő popup-okat), viszont az application compatibility-n (ami lekezeli, virtuális homokozóba tereli a nem jól működő alkalmazásokat) nagyon meglepődtem (és nem is értem eddig hogy lehetett nélküle élni)
/Hozzáteszem, ha nem kaptam volna a gyártól én is vártam volna még, de az x64-re már régóta vágytam/

22

Zsolt, 2007. február 1. csütörtök, 13:01 (#)

Abszolut szubjektiv:
- csomó driver és segédprogram nincs még vistara, hibásan működik
- 1 gb ramból az "air " bekapcsolása után maradt 5 mb szabadon (más kérdés, hogy én xp-n is kikapcsolok minden csilivilit)
- előbb vagy utóbb át kell állni vistara, de a gépeink 75%-t cserélni kell ami ugye olcsó mulatság.

23

Ali, 2007. február 1. csütörtök, 13:12 (#)

A Vistában az adatbázis jellegű, metaadatos fs lett volna nagy dobás -- az kimaradt. Akinek a kinézet az elsődleges szempont, az igazából játékkonzolra vágyik. :) A felhasználói szintre való kényszerítés pedig olyasmi, amivel csak pár évtized késésben van a cucc. :D Sebaj, nem lehet a vírusírókból, adweresekből és spammerekből egy húzásra kivonni a zoxigént. :) :(

24

Author Profile Page CsasZ, 2007. február 1. csütörtök, 13:48 (#)

A "nagyon szép", mint termékelőnyön csak röhögni tudok, más érvet én valahogy nem látok.
Egyébként meg nincs felesleges 2 napom önmagam szivatására (telepítés -konfigurálás), ezért marad a régi stabil rendszer.
Majd ha a mostani összedől, és közben nem váltok platformot, akkor 2-3 év múlva talán :). Ez összecseng azzal is, hogy üzleti felhasználó vagyok és SP1 előtt kizárt, hogy valami béta kacattal bohóckodjak.

Fiatalkorú időmilliomos semmittevők persze azt csinálnak, amit akarnak. :)

25

Balage, 2007. február 1. csütörtök, 14:07 (#)

Elég kitartóan teszteltem mindkettőt. Vistára nem állok át. Főleg a driverek teljes hiánya miatt, illetve van egy-két apró alkalmazásom, ami nem kompatibilis (DScaler, valaki?). Aztán az is gyalázat, amit a hanggal csináltak (aki nem tudná: szoftveres hangelőállítás a hangkártya teljes kihagyásával, szánalomhegy). Viszont ha jönnek majd a DX10-es játékok, akkor kénytelen leszek dual bootot alkalmazni. :)

Office 2007-re viszont átállok, mert végre éppen nem használhatatlan baromságokat csináltak bele, hanem az alapokat (például színkezelést, formázást) fejlesztették tovább kellően látványosra. Pénzügyben dolgozó rokonom a lábára piszkított, mikor mutogattam neki az Excel új adatelemző képességeit.

26

Psyche, 2007. február 1. csütörtök, 14:11 (#)

13/katmandu

bár kicsit off az Office 2007 téma, de egy jótündér sosem árt: Office 2007-ben is létezik custom toolbar, Quick Access-nek hívják, és a titlebar bal felén van. Bár lebegtetni nem lehet, de a leggyakrabban használt ikonokat azért rá lehet pakolni.

27

Balage, 2007. február 1. csütörtök, 14:26 (#)

Tájékoztatás képpen, ebben a pillanatban esett be nagykertől Vista dealeri árlista, tehát erre a viszontealódk még rátesznek majd egy "lapáttal".

Csak az elsőt mondom, dobozos Windows Vista Home Basic: nettó 54 880 Ft.

LOL?

28

Balage, 2007. február 1. csütörtök, 14:29 (#)

eh, tájékoztatásképpen (nincs benne szóköz)

29

nyelv-ész, 2007. február 1. csütörtök, 15:32 (#)

Érdekes ez a nagy forrongás a Vista körül, majdnem akkora a felhajtás, mint anno az XP esetén volt.

Ilyenkor mindig arra az informatikatanáromra gondolok, aki szerint az az igazán jó oprendszer, amiről a felhasználó szinte nem is tud. Tehát úgy nyújtja a szolgáltatásait, hogy az egybites usernek nem kell pilótavizsga a használatához, és (ami még fontosabb!) zökkenőmentesen, lehetőleg hiba nélkül produkálja mindezt.

Hogy ki melyik rendszerben látja mindezt megvalósulni, az már más kérdés.

30

nyelv-ész, 2007. február 1. csütörtök, 15:37 (#)

Balage, az ár bizonnyal fellendíti a hazai Vista-vásárlásokat!
Hiszen ki ne akarna egy vadonatúj PC árával összemérhető áron egy ilyen csodarendszert venni, amiben háromdimenziós ablakben lehet nézni a hibaüzeneteket!

31

nyelv-ész, 2007. február 1. csütörtök, 15:43 (#)

Namégegykis izé:

http://www.youtube.com/v/qkNDVDtMFQU

32

katmandu, 2007. február 1. csütörtök, 16:22 (#)

#26/Psyche:
offoljunk picit még:

Igen, mint Office tesztelőnek, illik is ismernem a Quick Access-t :) ami, valljuk be, rossz vicc a korábbi verziók testre szabhatóságához képest. Az igazi megoldás egy custom Ribbon fül lenne, és persze a letéphető eszközpaletták.

Ínyenceknek ajánlom még bármelyik alkalmazás, mondjuk a Word beállító paneljét (mezei usereknek már az is kihívás, hogy _megtalálják_ ezt a panelt), érdemes összevetni a kezelhetőségét a korábbi verziók szabvány sokfüles párbeszédablakainak kezelhetőségével.

De ez csak kekeckedés. Engem igazából a PowerPoint 2007 borított ki. Nagyságrendekkel több erőforrást eszik (pl. minden objektum abban a szempillantásban áttetsző duplikáttá változik, amint elmozdítod, őrület, és nem lehet kiiktatni, oké tudom, vegyek izmosabb gépet), de a legidegesítőbb tényleg a gyors munkát hátráltató eszközkezelés. A végén majd szégyenszemre egy PPT 2003-at kell kéznél tartani :)

Bocs az offért.

33

dw, 2007. február 1. csütörtök, 17:42 (#)

AZ előttem szólóktól bocs, de:
vista - mert az xp-t már untam, nyár óta vistát használok (beta2), mert érdekelt, hogy milyen és megtetszett.
office2007 - mert nagyságrendekkel jobb mint az előző verziók, ebben írtam a szakdolgozatomat és ebben kreáltam a diplomavédésre a prezentációt is.

érdemes váltani, ha valakinek pénze (esetleg csak erőforrása) van rá.

34

Boca, 2007. február 1. csütörtök, 17:56 (#)

Eszpee #6, Re 5:
Ugye valójában te sem ilyen forgatókönyvre számítasz?

Ha valakinek 3D Desktop kell és nem akar hardverre költeni, tegyen fel Berylt a linuxára.

Amikor az XP kijött, ugyanez volt, nem volt driver, ezért igazából csak évekkel később állt be az az állapot, hogy a driver támogatás miatt, meg a funkcionalitás miatt jobb volt az XP, mint a 2000. A Vistát is pár év múlva érdemes megnézni szerintem.

Valszeg én már sose váltok Vistára, a linuxok elég kiforrottak lettek desktop vonalon is. A driver támogatottságról annyit, hogy minimális utánaolvasás és konfigurálás után meg tudtam szólaltatni egy ISA buszos Soundblaster hangkártyát (made in Singapore, 1997) egy gépben egy mai disztribúcióval.

Office vonalon nekem még a Google Docs is elég. Az Openoffice-t már fel sem rakom, mert a 2 közt még van az Abiword/Gnumeric páros, mint word/excel alternatíva.
Hogy miért akar upgrade-elni win Office-t egy láma user, az számomra is érthetetlen, de tegye, az ő pénze.

35

Author Profile Page eszpee, 2007. február 1. csütörtök, 18:00 (#)

Boca, a linuxok a régi hardverek támogatásában mindig is sokkal erősebbek voltak, mint az újakéban.

36

Boca, 2007. február 1. csütörtök, 18:09 (#)

Az újakban korántsincs akkora lemaradásuk, mint a windowsoknak a régiek elhagyásában.
Pl. a zsírúj gépemen mindent felismert az Ubuntu, tehát a lemaradást személy szerint csak elméletben ismerem.

37

Author Profile Page eszpee, 2007. február 1. csütörtök, 18:11 (#)

jó, mondjuk én laptop környezetben mozgok, de sem a 3 éves clevomon, sem a zsírúj dellemen nem ment tökéletesen a livecd - installálni meg nem volt kedvem / időm.

38

katmandu, 2007. február 1. csütörtök, 18:24 (#)

#34/Boca:
Office upgrade indokokhoz:

Próbáljunk meg abban gondolkozni, hogy a MS Office _nem_ az otthoni, hanem a vállalati felhasználóknak készül, és nem a user, hanem a cég dönt arról, bevezeti-e az új eszközöket. Ez az egyik rész.

A másik rész, hogy az Office ma már egy komplex rendszer, ami messze túlmutat az itt is oly sokat vázolt (és alternatívákkal valóban kiváltható) szövegszerkesztő-táblázatkezelő-prezikészítő-levelező csomagnál. Nem akarok itt belebonyolódni, de az Office igazából egy vállalati, munkacsoportos környezetben, a különféle egyéb vállalati MS alkalmazásokkal (SharePointtól Projecten át a Groove-ig), illetve MS üzleti megoldásokkal kibővítve futja a legjobb formáját. Épp ezért erre a piaci szegmensre van belőve, bár a rend kedvéért gondoltak a kisvállalati, illetve egyéni (tanár/diák) felhasználókra is.

A harmadik rész pedig az, hogy a legnagyobb dilemma az Office-nál évek (és verziók) óta az volt, hogy a szolgáltatások egyre bővülnek, viszont ezeket egyre kevésbé használják ki a userek, mert a hagyományos felhasználói felület (illetve az e mögött meghúzódó munkafolyamat felépítési koncepció) egyszerűen nem tud megbirkózni ennyi mindennel. Ezért csináltak új, tevékenységalapú felület koncepciókat, amik közül az lett a befutó, amire a ma ismert Ribbon (Szalag) felület támaszkodik. Legfőbb ideje volt.
:)

39

katmandu, 2007. február 1. csütörtök, 18:26 (#)

Arra mondjuk én is kíváncsi lennék, mit lép a Vista a hangrendszeremre. Az XP simán felismerte, remélem, a Vista sem lesz háklis :) igaz, némi előnyt jelent, hogy Microsoft hangrendszerről van szó :)

40

Boca, 2007. február 1. csütörtök, 18:41 (#)

Katmandu, teljesen igazad van, a vállalati környezet más. Szerencsém van az otthoni és vállalati környezetet is ismerni.
Az Office, mint munkacsoport alkalmazás már tényleg komoly, ld. Outlookos, Sharepointos összenövés.
A vállalatok sztm más okból nem fognak egy darabig váltani. A vicces folyamatábrán komolyan vehető tanács, hogy az 1. service pack-ig nem érdemes váltani. A home user még elvisel egy bebukást, ha nagyon nem jön össze a dolog, de a cégek helyesen óvatosabbak.

41

Prof, 2007. február 1. csütörtök, 19:38 (#)

Én egy igen nagy cégnél dolgozom, és nálunk most volt váltás 2000-ről XP-re. Ha ezt a tempót nézem, szerintem még sok év kell addig, amíg Vista lesz, és ez gondolom a hasonló fajsúlyú cégeknél így lesz. Addig lesz támogatás az XP-hez: magyarán még ráérünk gondolkodni a váltáson. Ráadásul nem rosszindulatból, de én még nem bíznék a Vistában, mert még mindig nincs elegendő tapasztalat vele. Rossz érzés lenne kritikus munkával csúszni, mert valami szokásos Windows probléma merül fel, amire csak hosszú fejtörés után van megoldás.

42

Author Profile Page NagyGa1, 2007. február 2. péntek, 01:05 (#)

#35: Ordas általánosítás, kiragadott példa, de pl mi fut PS3-on, illetve mi kerül a 2.6.20-as kernelbe, ami a Winbe sohase' fog? :)

43

varanusz, 2007. február 2. péntek, 06:55 (#)

Itthon Ubuntu (az úgyis 1-2 hetente frissül az apt-gettel), cégnél még sokáig XP, oszt jónapot.

44

Dr. Minorka, 2007. február 2. péntek, 10:10 (#)

Vista Indicates A Shift in Microsoft's Priorities
http://slashdot.org/articles/07/02/01/2220224.shtml

45

katmandu, 2007. február 2. péntek, 10:40 (#)

#44/Minorka:
Akkor linkeljük már be az eredetit, nem csak egy blog kósza postját:
http://href.hu/x/28z8

Amúgy mg cikkileg: honnan sikerült leszűrni vajon a Vistából, hogy a MS globalice leállt a végfelhasználókra való fókuszálással (bármit is jelentsen ez)?

A Vista tele van pakolva egy csomó olyan fícsörrel, ami éppenséggel a végfelhasználók életét könnyíti meg. Vegyük pl. hogy hogyan írsz DVD-t XP és Vista alatt :)

A cég meg azért a Vistán kívül gyárt pár más dolgot, nem utolsósorban a fent emlegetett Office-t, aminek a felületét éppenséggel a végfelhasználók miatt változtatták meg.

Szamár kis írás ez, attól tartok. Nem így szokás cégstratégiákra következtetni. "Comes from my guts", lol of the week.

46

katmandu, 2007. február 2. péntek, 10:49 (#)

Abban viszont egyet kell érteni, hogy a MS valóban nem hoz igazi nagy áttörést (mint pl a Win 3.x után a Win95), mintha félne meglépni egy radikális lépést.

Pedig már 8-9 évvel ezelőtt is léteztek oprendszer-tervek, amik szakítottak volna a Start menüvel, a Tálcával, mi több, még az ablakokkal is, és a fájlkezelést indexelt adatbázis alapokra helyezték volna. Ez utóbbi (WinFS néven) már majdnem összejött a Vistában, de aztán mégse, a felhasználói felület meg maradt a 95 óta ismert alapokon, igaz, alaposan kiglancolva.

Autógyártásra hasonlít, mint amikor bemutatják a tényleg futurisztikus, innovatív koncepció autókat, és mire gyártásra kerül, elveszti minden eredetiségét, a lámpák unalmas-megszokottak lesznek, a karosszéria lendületes vonalati letompítják stb.

47

Dr. Minorka, 2007. február 2. péntek, 11:37 (#)

Katmandu!
Ott volt a belinkelt "cikkben" a hivatkozás, aki elolvassa láthatja. Gondolom te sem guglizás után találtad meg. Viszont, ha már elolvastad, akkor vehetted volna a fáradtságot,hogy kacarászás helyett az érveire válaszolsz.
DDV-t egyébként Neroval írok XP-ben, és ha véletlenül Vista alatt kellene dolgoznom, akkor is ez történne. Nem hiszem, hogy a változás drámai lenne.

48

gargoyle, 2007. február 2. péntek, 11:47 (#)

megint le leszek ugatva de spec sosem ertettem miert kell kulon szoftver egy olyan hihetetlenul ritka alkalmazashoz mint a cd/dvd iras. ha a notepad eszukbe jutott default alkalmazaskent, ez sem lett volna nehez

49

Ali, 2007. február 2. péntek, 12:48 (#)

Turó ez, nem munkaeszköz:

Hanggal hekkelhető a Vista
http://index.hu/tech/biztonsag/vishang0702/

Kulonosen szep, hogy a tippek kozt az van, hasznalj fejhallgatot. :)

50

katmandu, 2007. február 2. péntek, 12:56 (#)

Minorka, hadd kacarásszak már, na. :)
Érveket nemigen találtam a cikkben, és nehéz is lenne egy oprendszer alapján minősíteni egy MS szintű cég stratégiáját, meg ahogy mondtam, az állítás cáfolata ott van az Office UI-ban.

Viszon a dvd íráshoz:

1.
A Nero nem ingyenes program. A korábbi verzióit ajándékba adják ugyan dvd írókhoz, de a legfrissebbet meg kell venni.

2.
Az XP alapból cak a cd-írást támogatja, a Vista ezen segített a dvd írás támogatásának bevezetésével.

3.
A Nero kezelése nem nehéz, de meg kell tanulni, és hidd el, van, akinek ez is kihívást jelenthet. Épp ezért (a végfelhasználókra gondolva) beépítették a Vistába a dvd írást is (ami megint ellentmond az idézett cikknek).

4.
Gargoyle-nak teljesen igaza van, de jusson eszünkbe, hogy az ellentábor mekkora sírás-rívást csapott, amikor a MS beépített egy böngészőt az oprendszerbe, és a Media Playert is kiszereltették holmi fanatikusok. Pedig a böngészés, a médialejátszás éppúgy alapfunkciója ma már egy rendszernek, mint a számológép, a jegyzettömb vagy épp a dvd írás.

51

katmandu, 2007. február 2. péntek, 13:07 (#)

Index címadás.
"Hekkelhető".
Ja. Anonim, forráslefelejtő cikkíró bulvárkoptató nénikéje, az hekkelhető.

Mitől hackelés az, ha egy oprendszer funkcióit rendeltetésszerűen használják?

A Vistát lehet hanggal vezérelni (ami abszolút nem új dolog, én már évekkel ezelőtt is vezéreltem Windowst és Office-t is hanggal, volt ilyen MS utility, kitűnően máködött, és bármilyen hangsort hozzá lehetett rendelni a parancsokhoz, akár hottentotta nyelven is).

Vista számára elhangzik egy parancs. Végrehajtja. Pont.
Ha a user olyan hülye, hogy aktív hangvezérlés mellett, hangszórón kierősítve parancsokat hallgat (ráadásul default angolra állítva), akkor így jár.

De ez nem hack. Kicsit sem az. Ilyen erővel egy kierősített telefonbeszélgetéssel is lehetne "hackelni" a partner rendszerét.

A rendszer szempontjából ez természetes, üzemszerű működés, bár ha igazán secure akarna lenni, a user "hanglenyomatát" venné alapnak ("a gazdi hangja"), viszont az meg problémát okozhat, ha az illető épp meg van fázva :)

52

Author Profile Page eszpee, 2007. február 2. péntek, 13:09 (#)

Ez tényleg inkább vicc kategória, ilyen alapon a kollégák által is hackelhető, sőt, a linux is hackelhető, biztos van hozzá valami hangvezérlő szoftver, stb.

53

Ali, 2007. február 2. péntek, 13:12 (#)

Szerintem egyrészt biztosan lesz valami magát zenének nevező hangegyveleg, ami tele lesz Win parancsokkal, mer' az kewl. Másrészt meg egy újabb pont, amin keresztül az ecceri user elb... (ja, nem, legyünk politikailag korrektek) ...elkúrhat valamit. Mondjuk a magyar kevésbé, mert csehül áll az idegennyelvekkel, ha meg beszéli, talán kevésbé hülye, hogy ilyen hibát vétsen. Csakhát a best of support lista gondolom gyarapszik. :)

54

Dr. Minorka, 2007. február 2. péntek, 13:13 (#)

Akkor kivanotolom:
A cikk állításai szerint MS a végfelhasználók helyett ezekre koncentrál (és természetesen nem azt mondja, hogy a végfelhasználók számára nem fejlesztettek új dolgokat, hanem a hangsúlyról):
A. Avoiding negative publicity (especially about security and software quality)
B. Making sure the largest enterprise customers are happy
Ezt a következőkkel bizonyítja:
"Ten years ago, the notion of Microsoft missing the consumer preholiday launch of a new version of Windows by only a matter of weeks would have been inconceivable."
1. security:
": UAC and a few other somewhat invasive security measures are not about protecting customers; they're about protecting Microsoft from negative publicity."
2. upgrade process:
"When it comes right down to it, Microsoft's prime motivation for this change is most likely closing the door on Windows upgrade validation loopholes -- making sure that everyone who should buy a full-install version of Vista does. It's well within its rights to do so, but the deep focus on milking the installed base for every penny goes against my grain."
3: Digital rights management:
"While I can't fault any artist, inventor or writer for protecting the intellectual property that is the fruit of his or her labor, I can fault some methods. Anything that causes user inconvenience or reduces the value of the content makes me nuts. And I fault the DRM stuff quietly baked into Windows Vista in part because it is quietly baked in. The people who gain from this technology aren't the people who are paying for Windows."
4. Software Protection Platform.
5. Vista pricing.
"When all is said and done, it's not that I don't like Vista. It's that I've lost faith in Microsoft to deal in an evenhanded way with end users and corporate buyers of its software. Large enterprises will be the least affected by these problems, but we should not discount the fact that some of the things above -- and others like them -- will bite corporate end users, cause IT departments additional help desk costs and possibly even reduce employee productivity.
Despite the welcome improvements in Vista, using the product just isn't exciting or intriguing any longer. It's at least two years later than it should have been, and I don't absolutely have to have it. You don't either"
Az könnyen lehet, hogy nincs igaza, csak egy kicsit megalapozottabb érvelés kell a cáfolathoz.

55

katmandu, 2007. február 2. péntek, 13:15 (#)

(off: bár támogatom a fonetikus írásmódokat általában, de ettől a "hekk(elés/er)" alaktól a hideg ráz. Hekk, az a Balatonnál a sült hal, amit papírtálcán csapnak eléd a bódéban, miközben a mögötted álló cigije kiégeti a fürdőgatyádat, darázs mászik a sörödbe stb.)

56

katmandu, 2007. február 2. péntek, 13:28 (#)

Akkor nézzük sorban a kivonatot:

A. negatív publicity kerülése.
Ebben mi a rossz?

B. Largest customerek kielégítése.
Minden cég erre törekszik, amelyiknek nagyvállalati ügyfélköre van, és fennállásának ideje alatt (nem most) a bevételének a kb. 80%-a onnan származik. A Microsoft a vérszegény Home sorozatát leszámítva, annak idején se az otthoni végfelhasználókra fókuszált, az XBoxot és a játékfejlesztéseket is csak azután indították be, hogy a Win 9x-et (pl. a DirectX-szel) előbb stabil játékplatformmá alakították.

"Ten years ago..."
Ez mit is bizonyít egész pontosan?

1. Security
Ez "bizonyíték"? Szerintem egy állítás, épp ezt kéne alátámasztani valamivel.

2. upgrade:
"deep focus on milking the installed base for every penny goes against my grain"
Ez is csak egy személyes, szubjektív vélemény, a kitérdekel kategóriában indul. Mit bizonyít ez? Semmit.

3. DRM:
Számomra értelmezhetetlen, zavaros, szubjektív fejtegetés, nem bizonyíték, de hát majd te elmagyarázod talán.

4. Software Protection Platform
Ez így 3 szó egymás mellett. Mit bizonyít?

"we should not discount the fact that some of the things above (...) will
- bite corporate end users,
- cause IT departments additional help desk costs and
- possibly even reduce employee productivity

Ez mitől lenne fact? Azért mert ez a jóember ezt írja?
Ez érv? Hogyan? Mi?
Ugyan, ne vicceljünk egymással.
Ezek állítások, mindenféle tényszerű, szakmai alátámasztás nélkül.

Az meg, hogy a pasas többszáz órát (amit mondjuk vehetünk úgy 3-4 hétnek, nevetésges) töltött Vista teszteléssel, nem hat meg. Inkább azt írja meg, hány _éve_ tesztel MS _szoftvereket_.

57

Dr. Minorka, 2007. február 2. péntek, 13:38 (#)

Katmandu!
Kivonatoltam, bővebben a hivatkozott cikkben van.
(Egyébiránt a DOS, vagy MS Office tesztelés mennyiben plussz, vagy kontra az XP-nél?).
Hogy tíz évvel ezelőtt a MS nem engedte meg volna magának, hogy a legfontosabb végfelhasználói szezon (karácsony) UTÁN adja ki az új, fontos termékét, mit bizonyít?:)

58

pshot, 2007. február 2. péntek, 14:42 (#)

Azért a vista hangvezérlésébe beépithettek volna
valami echo cancelinget, hogy legalább a saját maga által
kiadott hangot ne tekintse parancsnak.

59

gargoyle, 2007. február 2. péntek, 15:25 (#)

fel kell tenni a youtube-ra egy videot ami lejatsza milyen az amikor a barmiben elhangzo hangparancsokra lelovi magat a vista, aztan ezt lehet vegteleniteni minden letoltes utan .)

60

gargoyle, 2007. február 2. péntek, 15:35 (#)

http://www.youtube.com/v/2Y_Jp6PxsSQ

(: itt is asszem nagy dicsergetes volt a bemutato utan

61

Penálen, 2007. február 2. péntek, 15:52 (#)

Király a video :))

(A végén a riporternő... Hát, ekkora szájjal kimondottan ijesztő, nem???)

62

Author Profile Page NagyGa1, 2007. február 2. péntek, 16:47 (#)

Katmandu, az MS nem nem mer radikálist lépni, hanem egészen egyszerűen túlnőtte magát, túl nagy a használhatatlan balanszt meg a csatlakozott léhűtő. Cégekkel időnként előfordul.

Ha komolyan változtatni akarnának akkor az alkalmazottak kétharmadának elzavarásával kellene kezdeni.

63

Author Profile Page NagyGa1, 2007. február 2. péntek, 16:51 (#)

Ja, a másik hogy emlékszem több mint tíz évvel ezelőtti OS/2 voice recognition szemfényvesztésre.

Ez a technológia egészen egyszerűen még nem elég jó diktálásra, max telefonok vezérlésére ahol a megkülönböztetendő szavak száma erősen limitált.
Ennek ellenére mindenki ezt demonstrálja mindenféle oprendszerekben.

Lehet hogy most épp nem ért rá a háttérben gépelő ember. ;)

64

katmandu, 2007. február 2. péntek, 17:14 (#)

Minorka, asszem Vistailag te is kb. annyira lehetsz képben, mint a cikk írója :)
A Vistát a félidőben nekiálltak szinte scratchből újraírni, jól elcsúsztak vele, a WinFS alapjaiul szólgáló motor se lett kész, lecserélték a fejlesztőgárda nagy részét, kb. ezt bizonyítja, ezek tények. Azt, hogy a MS stratégiai szinten elfókuszált volna a végfelhasználóktól, sehogy se tudom kiolvasni belőle (mint ahogy az egyébként elolvasott cikkből se).

Más: a Windows korábbi termékvonalainak, illetve az Office változatainak tesztelése szintén segít szélesíteni a tesztelő tapasztalatait, segít részletesebb képet, trendeket kapni az egészről.

Tudom, neked tökmindegy, hogy ki mióta gyűjt ismereteket egy témában, de a tény ettől még az marad, hogy aki nem tegnap kezdett el tesztelni [MS cuccokat], annak kialakul egy átfogóbb képe. Akkor pár hetes tesztelés utáni frusztrációból (vagy esetleg az ellentábor guruló dollárjaiból ;) ) nem ír blőd dolgokat a cikkében, nem von le zavaros elmefuttatások után bizarr következtetéseket.

De a fanatikusok számára lényegtelen, csak muníció legyen az általuk összefantáziált ellenség ellen :)

65

katmandu, 2007. február 2. péntek, 17:21 (#)

#62/NagyGa1:
Ez látod, lehetséges.
(Érdekes, jó 15 évvel ezelőtt Guy Kawasaki szinte szó szerint ilyeneket fogalmazott meg egy, az akkori IBM-ről szóló, elég vitriolos glosszájában.)

Egyébként mielőtt azt hiszi bárki, hogy én házioltárt emeltem Bill Gatesnek, és Steve Ballmer módjára naponta eltáncolom az "I Love This Company"-t, elmondanám, hogy ismerem belülről is kicsit a céget, a teszteket, és bizony sok olyan dolog van, ami sokkal nagyobb problémát jelent annál, hogy a Vista nem karácsonyra lett kész.

Sajnos, ezekről viszont semmit nem oszthatok meg veletek (NDA), így kénytelenek lesztek bemondásra elhinni nekem :)

66

Dr. Minorka, 2007. február 2. péntek, 17:37 (#)

Katmadu!
Akivel vitatkozol, az írt egy könyvet a Windows 95-ről (The Underground Guide to Windows 95: Slightly Askew Advice from a Windows Wizard),
* 1997-2000 között a WIndows-zal foglakozó magazinok állandó szerzője
* 1999-2001 között volt egy hírlevele Windows Insider címen
http://www.scotsnewsletter.com/wibakiss.htm
* azóta van egy másik hírlevele, ami kb. 75%-ban MS termékekkel foglalkozik:
http://www.scotsnewsletter.com/backissu.htm
a hírlevelén belül 2003 óta ír rendszeresen a Longhorn/Vista fejlődéséről
http://www.scotsnewsletter.com/best_of/vista_coverage.htm

67

katmandu, 2007. február 2. péntek, 17:48 (#)

Minorka:
Ez remek, nagyszerű.
Most soroljam, hogy én is dolgoztam már (igaz, többedmagammal) több MS tárgyú kiadványon, számos szakcikket is írtam ésatöbbi? Ettől még ő is, én is simán írhatunk hülyeségeket. Én DOS-ban kezdtem, Chicagóban folytattam (mármint a projektben :) ).

So, he is supposed to be an expert.
Well, that makes it even worse.
:)

68

Dr. Minorka, 2007. február 2. péntek, 18:03 (#)

ezt írtad:", de a tény ettől még az marad, hogy aki nem tegnap kezdett el tesztelni [MS cuccokat], annak kialakul egy átfogóbb képe. "

69

Author Profile Page eszpee, 2007. február 2. péntek, 18:16 (#)

Srácok, lassan eljuttok arra a szintre, ahol már tényleg előkerülnek a vonalzók... javaslom rendezzétek le magánban. Köszi.

70

francccba, 2007. február 2. péntek, 21:02 (#)

www.k:blog.hum

gyere mán te ökörhajtsár

zs

71

katmandu, 2007. február 3. szombat, 09:35 (#)

A #70-et segíthetne valaki értelmezni, nem tudom, hogy valamelyik kommentezőnek szól-e vagy csak spamecske, az url viszont abszurd.

72

Balage, 2007. február 3. szombat, 12:25 (#)

A katmandu kontra minorka vitához kapcsolódnék egy másik cikkel, pontosabban nem is a cikk a lényeg (az önmagában egy akkora MUHAHAHA, hogy ha ezt bárki a Microsoftnál komolyan gondolta, az szégyelje magát). A reakciókat érdemes végigolvasni, különösen a hapbt nevű ürge válaszait. Kegyetlen jól fogalmazza meg azokat a problémákat, amik engem is leginkább zavarnak a Vistával, illetve az átállással kapcsolatban.

http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=37736

"One of my biggest points is just that MS keeps telling us Vista is totally different from XP -- yet EVERYTHING they have added is all available as add-ons for XP. Windows Search, Desktop Widgets, LCD panel support, windows meeting spaces, all this stuff is going to be added to XP via Windows Messenger, Internet Explorer, etc, updates or even third party add-ons."

Ehhez annyit tennék hozzá, hogy vagy elérhető, vagy elképesztően nincs rá szükségem, tehát kit érdekel kategória.

"OMG, have you seen all the changes they've done to dialogs in Vista? I personally think it's a nightmare for technical support and that NONE of the changes are even remotely necessary. They've added another level of dialogs to everything just about, it's insane."

Teljesen egyetértek, tragédia, amit a párbeszéd panelekkel csináltak, elég ha csak annyit mondok, hogy megjelenítés tulajdonságai vagy a hálózati beállítások.

És a legnagyobb telitalálat az utolsó hozzászólásban:

"What we're complaining about is that Vista uses vastly more resources, you say it's to support new hardware, but the reality is that you only need new device drivers to support new hardware, not hundreds upon hundreds of megs of unnecessary code created purely to add another bullet-point to your 'Features' list.

XP DOES have extra unnecessary crap over Windows 2000, the ratio however, is not so bad. There really isn't alot of fluff added to XP that is not productivity, compatibility, or security related, maybe the themes -- which in XP at least, use a trivial amount of overhead.

Since MS dropped their whole WinFS, which was pretty much the only thing I saw as truly breakthrough technology, from Vista, what I've been trying to get across to people is that all the new resource requirements for Vista are related to technologies that DO NOT HELP YOU, THE CONSUMER.

Digital rights management, software licensing services, those are for MS's business partners in the entertainment industry, they are to me, a necessary evil, inevitable, Adam Smith could tell you that Aero is to sell Vista with a pretty interface, on newer hardware the performance impact is tiny, true, but none of this technology is actually helping you to do anything better or faster."

73

Dr. Minorka, 2007. február 3. szombat, 18:07 (#)

James Allchin ( http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Allchin ) emilje Bill Gates-nek, Ballmernek (2004-ben):
"I am not sure how the company lost sight of what matters to our customers (both business and home) the most, but in my view we lost our way. I think our teams lost sight of what bug-free means, what resilience means, what full scenarios mean, what security means, what performance means, how important current applications are, and really understanding what the most important problems [our] customers face are. I see lots of random features and some great vision, but that doesn’t translate into great products.

I would buy a Mac today if I was not working at Microsoft. ... Apple did not lose their way. ..."
http://www.iowaconsumercase.org/010807/PLEX_7264.pdf
ugyanakkor Allchin magyarázata:
http://windowsvistablog.com/blogs/windowsvista/archive/2006/12/12/title.aspx

74

Author Profile Page NagyGa1, 2007. február 5. hétfő, 16:02 (#)

Azért, olvasva http://vista.blog.hu/2007/02/03/driverek_hangkartya -t, vicces, hogy egy 2007-ben kiadott oprendszert még újra kell indítgatni driverek hozzáadásakor vagy leszedésekor. (Nem tudom szoftverek telepítésével mi a helyzet)

Az is érdekes hogy mintha törekvés sem lenne arra hogy ez változzon, illetve nem is látná problémának - vagy legalábbis cikinek - a cég.

75

Boca, 2007. február 16. péntek, 10:55 (#)

Döntéstámogatás szabadon:
http://badvista.fsf.org/

76

Author Profile Page NagyGa1, 2007. február 16. péntek, 14:19 (#)

Húúúúbazz, ez nagyon kemény, és eléggé tényszerűnek tűnik az MS saját specifikációi alapján:

http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html

(szintén a badvistáról találtam, köszi Boca)

77

Author Profile Page ervin, 2007. február 16. péntek, 22:11 (#)

hehe, én is pont ott kötöttem ki. elgondolkodtató :)

78

nyelv-ész, 2007. február 17. szombat, 03:57 (#)

...és állítólag két év múlva már itt is a Vista utódja... mire épp megszoknánk, már kezdhetjük a tortúrát előről...

79

Author Profile Page eszpee, 2007. február 17. szombat, 10:06 (#)

Tényleg érdekes ez a speckóelemzős cikk...

egy vicces idézet a végéről: "If I do ever want to play back premium content, I'll wait a few years and then buy a $50 Chinese-made set-top player to do it, not a $1000 Windows PC. It's somewhat bizarre that I have to go to communist China in order to find vendors who actually understand the consumer's needs."

80

Author Profile Page NagyGa1, 2007. február 18. vasárnap, 11:23 (#)

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha:
http://www.boingboing.net/2007/02/13/bluray_and_hddvd_bro.html
"Blu-Ray AND HD-DVD broken - processing keys extracted"
"AACS took years to develop, and it has been broken in weeks. The developers spent billions, the hackers spent pennies."

Ésmég:
http://apcmag.com/5348/vista_defective_by_design
- Fact: DRM and copy protection doesn't stop piracy.
- Fact: DRM and copy protection hinders legitimate users.
- Fact: DRM and copy protection has cost billions.

81

Author Profile Page NagyGa1, 2007. február 18. vasárnap, 11:27 (#)

Szerintem:
- a Microsoft a lehetetlennel próbálkozik
- ráadásul igen sokat kockáztat, kreált egy elég erős okot arra hogy az XP-t használó otthoni felhasználók egy igen jelentős része ne Vistára frissítsen, hanem váltson mondjuk Macre (esetleg GNU/Linuxra).
- bele fog bukni, a nyelvész által említett Vista-utód erre az esetre a biztonsági megoldás, abból majd kihagyják a DRM-et ha a Vistával nem sikerül az emberekkel lenyeletni.

82

katmandu, 2007. február 18. vasárnap, 14:25 (#)

#78/nyelv-ész:
UPDATE
Vista utáni dolgokról (Paul Thurrot, a neves MS szakértő idevágó FAQjai alapján):

1.
A régebben "Blackcomb", később "Vienna", ma pedig már gyakran "Windows 7" vagy "Seven" kódnéven emlegetett rendszer, a korábbi kósza infóktól eltérően, nem a Vista igazi utóda lesz, hanem egy kisebb, köztes, frissített kiadás.

A Vienna várhatóan 2009-ben érkezik, a rákövetkező "igazi" nagy új Windows-utód pedig 2011-ben.
A Vienna előtt várható még a "Fiji" (Vista SP1), aminek érdekessége [lesz] az új kernel, aminek cseréje SP-kre általában nem jellemző.

A Vienna valószínűleg csak 64 bites verzióban jön ki.


2.
Az új fícsörökről még szinte semmi sem tudható. Mint minor ápdét, nem biztos, hogy forradalmi újdonságokat hoz, bár korábban már megindult a suttogás egy teljesen új UI-ról, amiben sem a Start menü, sem a Tálca, sem a ma ismert Intéző nem szerepelne, még tán mai értelemben vett ablakok sem, viszont lenne benne pie (torta, carussel stb.) felépítésű, "tekergetős" menürendszer.

Jelzem, a hagyományos ablaktechnikát 1998 körül már nekiálltak felrúgni, a legendás Neptune prototípussal, ami aztán még alfa fázisba sem jutott el soha, de az örökségét alaposan széthordták, és avatott guruk ma is meg tudják mutatni az egyes MS cuccokban, hogy melyik részük jött a Neptune-ból :)

Beszélnek még egy megújuló Windows Explorerről, amit az új Office forradalmi UI-jának, a Szalagnak a fejlesztői csinálnának (talán a fenti pie-menük és a Szalag ötvözetéből gyúrt új felülettel).

Szó van még új virtualizációs technikákról, illetve a rég várt és a Vistából kimaradt WinFS-ről is.

OFF:
Egyébként az Office-szal is hasonló a helyzet: szinte még meg se jelent az Office 2007, máris jönnek a hírek az egyelőre "Office 14"-nek nevezett új verzióról. Ez 2009 első felében várható.
(Az új Office-okat párhuzamosan fejlesztik, kis időeltolással, ha kész az egyik, akkor teljes erővel rá tudnak feküdni az újabbra, most is ez történik.)

A források:
http://www.winsupersite.com/faq/windows_7.asp
http://www.winsupersite.com/faq/office14.asp

83

katmandu, 2007. február 18. vasárnap, 14:27 (#)

Jaj, hát a pie menu link lemaradt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pie_menu


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork