Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53915 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Microsoft VirtualPC uralkodás

eszpee cikke a Torokgeek rovatból, 2007. március 5. hétfő, 17:39 | 39 hozzászólás

Az megvan ugye mindenkinek, hogy ha több operációs rendszert kell, vagy szeretnénk használni, akkor nem muszáj folyton újraindítgatni a gépet, megoldható némi teljesítményvesztéssel az "OS az OS-ben" felállás, ahol egy "gazda" operációs rendszerben egy segédprogram futtat egy "vendég" operációs rendszert. Eddig ilyen célokra a nemrég részben ingyenessé vált VMWare volt az etalon, de most kipróbáltam a Microsoft VirtualPC-jét is, lévén észbekaptak, és azért se kérnek már pénzt. Tapasztalatok egy rövid videóban alant.

Elmagyarázom. A videót Windows XP alatt vettem fel, az ablakban Vista fut. Az ablak átméretezése után kvázi azonnal észleli a rendszer, hogy megváltozott a felbontás, és ehhez igazítja magát.

Ebbe azért gondoljunk bele.

A végén még egy "apróság": az XP egyik mappájából egyszerűen áthúzok egy fájlt a Vista desktopjára. (Ebbe is belegondolhatunk nyugodtan. Egyébként ugyanígy a vágólap is közös a két oprendszer között.)

Azt már nem is emlegetem, hogy az egér is szabadon járkál az XP és a Vista között, ahogy azt egy ablakban futó alkalmazástól el is várjuk. És itt a lényeg: a Microsoftnak sikerült a virtualizációt evidencia szintjére emelni, így egy év múlva már senki nem fogja érteni, mi volt a nagy szám ebben a postban. (Persze aki sose használt VMWare-t, az már most sem érti...)

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (39)

1

Boca, 2007. március 5. hétfő, 18:20 (#)

Aki VMware-t használ, az sem érti, mert már ott is megy a desktop átméretezés és egér ki-be járogatás. A copypaste-re is van tudtommal valami, de azt alapból nem látom működni.

2

Author Profile Page eszpee, 2007. március 5. hétfő, 18:22 (#)

Hát, ez mindenképpen jó hír, hogy a részben ingyenes versenytárs már majdnem ott tart, ahol a teljesen ingyenes konkurencia. :)

3

Balage, 2007. március 5. hétfő, 18:24 (#)

Tudom, megint én vagyok kekec, de ugyanez VMware Workstation alatt detto ugyanígy. Egér ki-be sétál, drag-and-drop cuccok a két oprendszer között seamless, ablak átméretezését pedig nem próbáltam, nem szoktam tologatni, de most mindjárt megnézem. Nem, az nem megy, de jelentősége, érzésem szerint, zérus.

Mondhatod, hogy hó-hó-hó, de hiszen a Workstation nem ingyenes, és igazad van, bár fel nem foghatom, mi ebben a ráció, hogy a Servert ingyen osztogatják, a WS-ért meg pénzt kérnek. Ugyanezt a Vistát futtathatnám az ingyenes Serveren is (azt hiszem), de a WorkStation jött szembe hamarabb. Annak ellenére VMware-t használok, hogy pénzt adtam a Microsoft-féle Virtual PC-ért, még mielőtt ingyenessé tették volna (oppó). Egyszerűen láttam, hogy húz el fénysebességgel mellette a VMware, miközben drága redmondi barátaink éveken át le sem tojták az egészet, csak zabot hegyeztek. Egészségemre.

4

Boca, 2007. március 5. hétfő, 18:27 (#)

Eszpee, 1 termék vagy ingyenes, vagy nem. A VMware Server ingyenes, azon megy az általam leírt dolog. A Workstation nem ingyenes, ezért azt nem ismerem és lehet, hogy épp az a különbség, hogy ott megy alapból a copypaste.

5

Balage, 2007. március 5. hétfő, 18:29 (#)

Csináljak róla filmet? :)

6

Author Profile Page eszpee, 2007. március 5. hétfő, 18:32 (#)

Balage, csinálj hát, de így is elhiszem neked. Köszi a kiegészítéseket!

7

Author Profile Page ststofi, 2007. március 5. hétfő, 18:54 (#)

Nem akarok kekeckedni, de jól láttam, hogy nagyon lassú volt? ;)

8

Author Profile Page ststofi, 2007. március 5. hétfő, 18:57 (#)

Ne haragudj, jól látom, hogy lassú volt az észlelés-ablakújrarajzolás?

;)

9

Author Profile Page eszpee, 2007. március 5. hétfő, 19:19 (#)

másodszor se. azért nézz meg minden virtualizáció nélkül egy képernyőfelbontásváltást.

10

Author Profile Page ervin, 2007. március 5. hétfő, 19:53 (#)

eszpee talán először dicséri e hasábokon a microsoftot, erre ti meg itt kötekedtek.

micsoda olvasók már!

11

nyelv-ész, 2007. március 5. hétfő, 20:13 (#)

Hát ez remek hír volt.
Van olyan film is, ahol az XP a host, és ablakban futtat a VirtualPC egy Linuxot? Vagy egy BSD-t?

12

Author Profile Page eszpee, 2007. március 5. hétfő, 20:24 (#)

nyelv-ész, olyan lesz, ahol vmware futtat debiant, mert attól mérges vagyok még mindig.

13

nyelv-ész, 2007. március 5. hétfő, 20:34 (#)

A wmware vagy a debian miatt?

14

Tamás, 2007. március 5. hétfő, 20:43 (#)

Eszpee: lehet tudni, mivel vetted fel a movie-t? Pont múltkor gondolkoztunk rajta, mivel érdemes capture-lni....

kösz!
t

15

Author Profile Page eszpee, 2007. március 5. hétfő, 20:47 (#)

nyelv-ész: előbbi, majd leírom

Tamás: Camtasia Studio

16

CDColt, 2007. március 5. hétfő, 21:17 (#)

Lehet, hogy én értettem valamit félre, de a Parallels már egy fél éve ismeri ezt a feature-t. Most ebben mi is pontosan a fantasztikus?

17

angelday true, 2007. március 5. hétfő, 21:29 (#)

Ugyanezt, ugyanígy macos és XP alatt Parallelsben.

18

Author Profile Page ststofi, 2007. március 5. hétfő, 22:55 (#)

megnéztem, hogy esetleg a remote desktop (RD) is tudja-e (mert a közös clipboard ot igen), de sajnos sem a filebehúzás, sem a dinamikus átméretezés nem sajátja.
viszont most mesélte microsoftos barátom, hogy az új virtual server (ami ugye a virtual pc nagytestvére, szintén ingyenes) tudni fogja a longhorn alatt (integrálják bele) a hot add memory-t és a hot add disk-et, hot add CIPU-t (multi cpu support!) tehát a fejlődés nem állt meg, visoznt néha hátrafelé halad ellenben...

19

Author Profile Page NagyGa1, 2007. március 6. kedd, 02:11 (#)

Azért ne menjünk el egy lényeges különbség mellett a VirtualPC és a VMWare között!

A VirtualPC bezár a Windows hostba, míg a VMWare többmindenen is elfutogat.

Csak egy példa: futtatnod kell naponta valami szoftvert, teszemazt egy Lotus Notes kliensen VPN-en keresztül el kell küldened bizonyos adatokat. Megoldhatod úgy hogy naponta x-szer adott humán erőforrás végigklikkeli, meg úgy is, hogy létrehozol egy VMWare virtuális gépet Windows guesstel a laptopodon, szépen kiteszteled az automatikus küldést, majd amikor megy, az egészet felrakod a céged szerverére, ami nem Windowson, de a VMWare által supportált hoston fut.

(Mert ugye céges környezetben a szerverszobán kívül nem maradhat állandóan bekapcsolva felügyelet nélkül gép, az a tűzvédelmi előírások megsértése volna. :))

20

Author Profile Page NagyGa1, 2007. március 6. kedd, 02:12 (#)

(A VMWare meg bezár az x86-ba, aki ezt sem szeretné az futtasson GPL Qemu-t. :))

21

katmandu, 2007. március 6. kedd, 07:29 (#)

Azért azt is jegyezzük meg/fel, hogy redmondi barátaink éveken át spóroltak csak azért, hogy megvehessék a Connectixet a VirtualPC-bel együtt, hogy aztán odaadhassák nektek :)

22

robi, 2007. március 6. kedd, 10:01 (#)

idebiggyeszteném: http://www.virtualbox.org/

Tudja a fentieket, de van linuxon futó verziója is. Ja, és opensource, akinek ez számít.

[bevalom, túl szépen hangzik a fenti és azért belefutottam abba, hogy ubuntu hoston futtatott xp-ben nem tudtam ékezetes karaktereket írni]

A másik szép dolog linux-os hoston a már megemlített qemu, aminek van egy application server nevű kiegészítése, ami azt tudja, h csak egy programot is elindíthatsz a guesten.

23

Author Profile Page gergoke, 2007. március 6. kedd, 10:30 (#)

És még egy-két dolog mellett ne menjünk el, ha már így belemelegedtünk:
A Microsoft csak és csakis akkor ad terméktámogatást a Guest OS-re ha az Virtual Server-en fut. Ez nem szép dolog és talán úgy hívják piaci hatalommal való visszaélés. Tehát, ha te VMWare-en futtatod az MS szervered semmilyen hivatalos technikai segítséget nem vehetsz igénybe (nem nyithatsz case-et az MS-nél) tőlük.

A Vistáról egy pár szót. Ha már a gépeden Vista van és azon szertnél Guestként használni más oprendszert, az MS részéről meg leszel szivatva, ugyanis a 7 kiadásból csak három (Business, Enterprise és a Ultimate, plusz ezek 64 bites kiadásai) lesz képes a Virtual PC-t futtatni. Ez sem szép dolog szerintem.
http://www.microsoft.com/windows/downloads/virtualpc/sysreq.mspx

Ezeken felül a Standard Windows Server-en futatott Virtual Serverben (R2) ingyenesen és legálisan használhatsz egy Guest Windows Servert, ha viszont a Host OS már Enterprise, akkor négy Guest OS-t lehet használni ingyenesen és legálisan! Ez az, amivel szerintem viszont nem kelhet versenyre a VMWare, ott ha 4 Enterprise szervert szeretnál használni, akkor azt négyszer kell megvenned. Az MS-nél ezt csak egyszer teszed meg, a Host OS esetében. Ez viszont már inkább szimpatikusabb, ügyfélbarátabb hozzáállás mint az előző kettő.
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/howtobuy/licensingr2/overview.mspx

Amúgy már írták mások korábban, de az ablakkezelés ugyanúgy megy (drag and drop, vágólap, stb) mindkét terméknél (MS Virtual, VMWare) csak telepíteni kell a VMWare vagy a Virtual Server Addont.

A Virtual Serverhez van hivatalos Linux támogatás is, üzleti Linuxokra. De nem egy helyen megy ennek ellenére Debian is ilyen környezetben, sőt még Virtual PC-n is hibátlanul.
http://www.microsoft.com/windowsserversystem/virtualserver/evaluation/linuxguestsupport/default.mspx

Ja és ne legyünk már úgy elájulva a Paralellstől, hogy fél éve megy benne a drag and drop, ők még sehol nem voltak amikor már évekkel ezelütt a piacon volt a VMWare Workstation az említett a megoldásokkal. Ezen felül amit NagyGa1 írt, mind igaz. A VMWare platformfüggetlenebb mint az MS Virtual PC/Server megoldása, ez is tény.

Bocs, végül kicsit hosszú lett.

24

nyelv-ész, 2007. március 6. kedd, 20:14 (#)

Na poénból felraktam ezt a mikroszoft virtuálispécét... télleg sokkal jobb, mint volt, utoljára vagy egy éve néztem, de akkor kb. két nap múlva ment a kukába.
Amiben nincs fejlődés: továbbra is csak Dos/Win alapú rendszerek futtathatók (OS/2 is, jajdejó, hányan használnak még ilyet?), ami szerintem nem nagy ájulat. Persze bizonyos szoftvertesztelésekhez jól jöhet, de pl. webfejlesztőknek már jobb egy több platformot támogató megoldás.

25

Boca, 2007. március 7. szerda, 11:15 (#)

Nyelv-ész, ne hülyéskedj, tényleg csak dos/win lehet guest OS a Virtual PC alatt? Úristen! Akkor ezt a szoftvert egy ideig felejtsük már el, a cikket pedig tessék bezúzni.

26

nyelv-ész, 2007. március 7. szerda, 18:28 (#)

Boca, köszi a beszólást :-))
Biztos naiv vagyok, de aszittem, a Novell-Ms összeborulás eredményeképp Redmontban is észreveszik, hogy nem csak a Microsoft készít desktop oprendszereket...

27

Ali, 2007. március 8. csütörtök, 09:23 (#)

Nem VirtualPC, de MS és oprendszer is:
http://www.youtube.com/v/qHO8l-Bd1O4
:)

28

katmandu, 2007. március 8. csütörtök, 09:39 (#)

#27/Ali: :)))

29

Zs, 2007. március 8. csütörtök, 15:29 (#)

Egy apró gondom van az ms alapú virtualizációval: üzleti környezetben elég vacak, hogy host miatt is újra kell indítani a guest-et, vagy nagyon össze kell szerverni a folyamatokat.

30

Author Profile Page NagyGa1, 2007. március 8. csütörtök, 16:31 (#)

Zs, ez szerintem minden virtualizációval ugyan így van, ha a hostot újraindítod akkor legalább suspendelni kell a guestet.

31

Author Profile Page eszpee, 2007. március 8. csütörtök, 16:32 (#)

save state-et viszont a virtualpc is tud

32

yaanno, 2007. március 8. csütörtök, 19:43 (#)

nyelv-észnek (is): http://vpc.visualwin.com - nem _annyira_ rossz teljesítmény ez ahhoz képest, amennyire utáljuk a windoze-t :P

33

nyelv-ész, 2007. március 8. csütörtök, 20:07 (#)

yaanno, én nem utálom se a vindózt, se a mekket, se linukszot. Eccerűen csak próbálom a maguk helyén értékelni őket.

34

Author Profile Page eszpee, 2007. március 9. péntek, 09:25 (#)

Ja, tényleg, azt én is elfelejtettem lereagálni: persze, hogy bármi futtatható alatta, nem csak az ms világ + OS/2.

35

yaanno, 2007. március 10. szombat, 10:32 (#)

nyelv-ész, #24-es kommentedben (tényszerűen) hamis állítást tettél, erre válaszoltam #32-ben.

36

Zs, 2007. március 10. szombat, 13:55 (#)

#30 Igazad van de más op.rendszer alatt nem feltétlenül kell restartot nyomni frissítésnél.

37

Author Profile Page NagyGa1, 2007. március 10. szombat, 14:24 (#)

Zs, igen, de az meg már más kérdés. :)

38

nyelv-ész, 2007. március 10. szombat, 19:20 (#)

#35: ja télleg, nem vettem észre, hogy van "Other" system választási lehetőség is. Na majd kipróbálom, mit szól egy jó kis BeOS-hoz... valahol lapul egy CD-n a ládafiában.

39

TyreX, 2007. június 1. péntek, 13:38 (#)

Én mindíg is az MS Virtual PC -t kedveltem jobban. Valahogy logikusabb, szebb, jobb + minden. A kérdésem: Sikerült e valakinek Mac OS X 10.4.X X86 -ot ráaplikálnia valahogy. Mert nekem sehogyan sem sikerül. VMware Workstation -ön meg persze működik. Noha ott sem gond nélkül, deeee legalább műxik. Van valakinek tapasztalata e téren?
A másik kérdésem. Mivel jobb az MS Virtual PC 64bit -es verziója? És ki lehet e használni a 64bites tudását nem 32bites windows alatt? (Ha jobb?, (mert csak akkor lenne értelme)) :)

Köszi


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork