Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53905 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Filefeltöltő 2.0

eszpee cikke a Torokgeek rovatból, 2007. július 30. hétfő, 21:35 | 18 hozzászólás

A Firefox Universal Uploader egyik oldalról nézve egy közös felület mindenféle kép, videó és egyéb közösségi megosztósiteok fele. Másik oldalról nézve persze egy hatalmas biztonsági kockázat, lévén nyilván bele kell írjuk jelszavainkat - de most ezt az oldalt nem nézzük, helyette itt egy gyors screenshot, amint épp a youtube-ba és a flickr-be töltök föl anyagokat:

fel, fel!

Meggyőző.
(Forrás: Bártházi András)

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (18)

1

nyelv-ész, 2007. július 31. kedd, 10:20 (#)

Miért hatalmas biztonsági kockázat? Nem nyílt forráskódú a plugin?

2

Author Profile Page eszpee, 2007. július 31. kedd, 10:25 (#)

OK, akkor korrekció: annak lehet biztonsági kockázat, aki nem nézi át a letöltött plugin forrását. Én - bevallom - nem tettem meg.

3

nyelv-ész, 2007. július 31. kedd, 10:31 (#)

Gondolom, ezer másik megtette, és már kiderült volna, ha valami kaki lenne benne.

OFF: a munkahelyemen ezt nem akarják megérteni az okos managerek: miért is biztonságosabb egy nyílt rendszer, mint a zárt forráskód. Nekik ugye a "nyílt" az olyan mint a nyitott ajtó, bárki bejöhet.

4

Author Profile Page eszpee, 2007. július 31. kedd, 10:33 (#)

Ok, engem meggyőztél, jöhetnek a főnökeid. :)

5

Author Profile Page KoS, 2007. július 31. kedd, 14:55 (#)

OFF:
nyelv-ész: huhh, ez zsenialis hasonlat volt. Nekem me'g nem sikerult ilyen pontosan megfogalmazni, hogy a laikusok mire is asszocialnak a nyilt forraskoddal kapcsolatban. Azert remelem elobb-utobb sikerul majd meggyozni oket :)

6

nyelv-ész, 2007. július 31. kedd, 17:17 (#)

Kos, a dolog nekem is akkor lett nyilvánvaló, amikor egy hozzánemértő vállalatvezető hosszasan ecsetelte a redmondi cég termékének előnyeit.
Itt hangzott el a szokásos sztereotípiák (egy kézben van, terméktámogatás, és a többi süket duma) mellett a zárt forráskód, mint pozitívum.

Mikor visszakérdeztem, kiderült, hogy a derék atyafi ezt valahogy úgy értelmezi, mint egy biztonsági kritériumot: Redmondban biztos van egy qrvanagy páncélszekrény, ahova Bill minden este jól bezárja a forráskódokat, nehogy azok szétszéledjenek a bitmezőkön.

7

Author Profile Page KoS, 2007. július 31. kedd, 19:26 (#)

nyelv-ész, hat ez zsenialis :D
Nagyot dobott a torteneted a hangulatomon!!! Koszi! :D

8

Zs, 2007. augusztus 1. szerda, 13:34 (#)

#3 _elvileg_ igazad van. De azért nem vagyok meggyőződve, hogy minden nyilt forráskódot átnéznek-e többen.

9

Dr. Minorka, 2007. augusztus 1. szerda, 13:49 (#)

Átnézik, de nagyon sokszor semmi nem történik. Rengeteg olyan bejegyzést olvastam, ahol arra várnak, hogy valami történjen már a hibák kijavítása terén. Nem azért trágya biztonságilag az MS, mert zárt a forrás, hanem a cég vezetési problémái miatt. Egy jól vezetett, nyílt forráskódú projektum, vagy egy jól vezetett cég zárt forráskódú terméke jó eséllyel egyaránt biztonságos. Az egy más kérdés, hogy "vallási" okokból a nyílt forráskódot szeretjük.

10

nyelv-ész, 2007. augusztus 1. szerda, 14:50 (#)

Jól szétoffoljuk itt a cikket...

#8, #9, ez mind igaz, viszont a zárt forráskódnál kevesebb az esélye annak, hogy kiderüljön valami szaros dolog.

A "vallási hevület" meg engem konkrétan nem érint. Én még OS2-n is dolgoztam, azóta materialista vagyok.

11

Author Profile Page KoS, 2007. augusztus 1. szerda, 15:20 (#)

Mas szavakkal zart forraskodnal el tudnak rejteni csunya dolgokat a programban, mig nyilt forrasnal ez eselytelen.
A hibak javitasa mindket esetben lehet gyors vagy lassu, de nyilt forrasnal ha nincs turelmed kivarni, magad is javithatod a hibat, mig zart forrasnal a varakozason kivul nem sok mas eselyed van.

12

Dr. Minorka, 2007. augusztus 1. szerda, 16:26 (#)

"A hibak javitasa mindket esetben lehet gyors vagy lassu, de nyilt forrasnal ha nincs turelmed kivarni, magad is javithatod a hibat,"
Őrizzük meg a komolytalanságunkat!:)

13

Author Profile Page KoS, 2007. augusztus 1. szerda, 16:49 (#)

Sorry a tovabbi offolasert....

#12: Igen, miutan leirtam, izlelgettem egy kicsit a dolgot, es gondoltam hogy talan nem egyertelmu amit gondoltam, de nem akartam tul sokat irni.
Szoval en nem az otthoni juzerekre gondolok, hanem cegekre. Ha egy cegnek problemaja van egy hibaval, akkor nyilt forrasu esetben javithatja (ha van programozoja, akkor ugy; ha nincs akkor felvehet egyet, illetve meg is bizhat valakit), mig zart forras eseten nem hiszem hogy tud annyit fizetni a szoftver gyartojanak, hogy az gyorsan javitsa ki vagy egyaltalan erdemben foglalkozzon vele. Persze lehet hogy nincs igazam...

14

Dr. Minorka, 2007. augusztus 1. szerda, 21:52 (#)

A nagyvállalatok megveszik a támogatást. A Red Hat, Suse abból él, hogy a nagyvállalati kuncsaftoknak támogatást ad el. Pl:
https://www.redhat.com/wapps/store/catalog.html
https://www.redhat.com/apps/store/desktop/

15

Zs, 2007. augusztus 2. csütörtök, 10:21 (#)

#13-14 Igen van olyan mennyiségű pénz amiért viszonylag gyorsan javított programot az MS annak idejé nekünk.

16

nyelv-ész, 2007. augusztus 2. csütörtök, 12:58 (#)

#15, Zs: remélem, nem tényleges hibajavításról, hanem inkább módosításról lehetett szó.

Mert az, hogy egy hibás programját a Ms pénzért javítsa ki, bőven kimeríti a rablógyilkosság fogalmát :)

17

Zs, 2007. augusztus 2. csütörtök, 15:24 (#)

#16 Hát szemlélet kérdése, hogy hiba volt-e. Szerintem hiba volt.
Igazából ezért az esetért nem kellett fizetni, de ahhoz, hogy szóba álljanak ilyen szinten veled azért igen.

18

Penálen, 2007. szeptember 3. hétfő, 18:03 (#)

Nagyon nem értek én hozzá, ezt tudom, de tán megértem, ha elmagyarázza vki: miért van az, hogy egy képet mind a böngészőből, mind a flickr honlapjáról letöltött uploaderrel simán feltöltök, ezzel az uploader pluginnel meg uploading error, valami signature-rel van baja?


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork