Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53905 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Az ő autójuk

ervin cikke a Torokgeek rovatból, 2008. január 13. vasárnap, 14:48 | 31 hozzászólás

A Tata nagy fanfárkísérettel előállt a régen beígért 2500 dolláros autóval:

Tata nano

Engem a helyváltoztatást segítő funkciójukon túl nem különösebben érdekelnek az autók, de elismerem, hogy ennél gyengébb eresztést vártam, legalábbis külsőre. Egészen tisztességesen sikerült eltalálni a Smart-klón imidzset, a név pedig egyenesen az Appletől van - mi kellhet még?

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (31)

1

Author Profile Page ststofi, 2008. január 13. vasárnap, 19:04 (#)

egy töréstesztet megnéznék azért vásárlás előtt ezzel az autóval, nehogy nano-darabokban szedjék ki ütközés utána a sofört és utasát a galacsnból...

2

Author Profile Page ervin, 2008. január 13. vasárnap, 19:22 (#)

ststofi, a járművet a hazai piacra szánják, ahol a karma-alapú vezetési iskola egyeduralkodó. abban pedig a törésteszt irreleváns szempont.

3

Author Profile Page CsasZ, 2008. január 13. vasárnap, 21:18 (#)

A törésteszt a legnagyobb népbutítás egyike.
Mennyiben érdekel téged, hogy az autó egészben marad, ha te kipurcansz benne? Márpedig ez történik, ha ezzel (vagy bármelyik kiváló töréstesztű kisautóval) nekimész mondjuk 80-al egy 2 tonnás mercinek vagy a falnak). Elemi fizika, úgymint impulzus tömeg és az erők...
Törésteszt legfeljebb 60 km/h-ig érdekes, azon felül szerintem a nyers tömeg jobban számít. Egy Volvoban megúszod, a Suzukiban elpatkolsz...
Na jó, azért az számít, ha az autó nem gyűrődik össze, benne a kedves tulajjal.

4

mate, 2008. január 14. hétfő, 10:02 (#)

van luxury version :)

5

mate, 2008. január 14. hétfő, 10:14 (#)

ill. lesz.

miért gugol az a fiatalember ott jobbra, és miért fogja a kezét két másik?

6

skovalsky, 2008. január 14. hétfő, 19:18 (#)

Ez az autó rettenetes, önmaga karikatúrája.

7

Forsage, 2008. január 15. kedd, 10:17 (#)

Aztán ha majd mi is rúpiával fizetünk, nem nevettek ekkorát :)

8

Zs, 2008. január 15. kedd, 14:49 (#)

#7 Ne légy irigy:)

9

Dimi, 2008. január 15. kedd, 16:35 (#)

Kulonben is, ok hisznek a reinkarnacioba.

10

Author Profile Page ervin, 2008. január 15. kedd, 17:52 (#)

ban.

11

nyelv-ész, 2008. január 15. kedd, 21:31 (#)

A költségek csökkentése végett például olyan kerékcsapágyakat alkalmaznak, amelyek tartósan legfeljebb 70 km/h sebességet bírnak. (Forrás: Autópiac)

#6. skovalsky, akkor mit szóljunk a Smart ForTwo változatáról? Mifelénk Európában istenítik, a világ más részein meg fuldokolva röhögnek rajta.

12

nyelv-ész, 2008. január 15. kedd, 21:34 (#)

#4: mate, az a luxury version, amit a képen látsz. A fapados változat fényezetlen fekete lökhárítókkal és dísztárcsa nélküli acélfelniken gurul.

13

Author Profile Page ervin, 2008. január 15. kedd, 22:20 (#)

nyelv-ész, azért elbeszélgetnék néhány fuldokolva röhögőtől, engem egy fél tucat személyes teszt alapján lenyűgözött a kis smart. egyébként kik ezek a fuldoklók?

14

Penálen, 2008. január 16. szerda, 10:14 (#)

Előbb-utóbb csak eljutunk a Priushoz, ami Európában a természetigényes megoldás, Ámerikában meg a búzák azonosítója.

Van ez így. Mint annyi minden más, ez is kultúrafüggő. Előbb-utóbb a vérosi kamuterepjárók is ultracikik lesznek, ha van egy kis igazságosság a földön :)

15

nyelv-ész, 2008. január 16. szerda, 21:39 (#)

Ervin, mikor az ausztrál ismerősök Pesten megláttak egyet, azt hitték, hogy a pizzafutár moped helyett ezt használja. Aztán nem akarták elhinni, hogy ezt a Mercedes gyártja (ez mondjuk, én is alig hittem el :)
Amikor végül megemlítettem, hogy ebből Rómában kb 50 ezer fut, meggyanúsítottak, hogy heroinfüggő vagyok.

Penálen, a Prius sajnos nem az a jármű, amely megmenti az emberiséget az ökológiai katasztrófától. Egyedül városi üzemmódban tud némileg kedvezőbb fogyasztást produkálni, mint a hasonló méretű, nem hibrid járművek, de autópályán már kénytelen benzinüzemmel hajtani, és itt a fogyasztása ugyanolyan nagy, mint a kategóritársaké. Ha már hibrid, akkor a dízel-elektromos hibridek jelenthetnek a fosszilis hajtóanyagok számára haladékot.

A szerepjárók kipusztulása viszont szerintem is örvendetes és kívánatos esemény volna. Remélem, még megérem.

16

Penálen, 2008. január 17. csütörtök, 00:21 (#)

nyelv-ész,

persze, hogy nem az, csak annak próbálják meg eladni...

17

István, 2008. január 19. szombat, 06:29 (#)

#3
"A törésteszt a legnagyobb népbutítás egyike.
Mennyiben érdekel téged, hogy az autó egészben marad, ha te kipurcansz benne?"

A törésteszt pedig azt (is) vizsgálja, hogy "kipurcansz-e" az autóban.

18

Author Profile Page ervin, 2008. január 20. vasárnap, 12:44 (#)

nyelv-ész (15), köszönöm, a magyarázat megfelelő perspektívába helyezte az állításodat.

19

nyelv-ész, 2008. január 20. vasárnap, 16:56 (#)

#3 Csasz,
bizonyára hallottál a töréstesztekben felhasznált bábukról. "Őket" nem azért ültetik be az autóba, hogy az nehezebb legyen, arra a homokzsák is megtenné.

Hanem azért, hogy a bennük lévő műszerek mutassák, karambol esetén mekkora sérülésekkel lehet számolni. És 60 km/h felett is túl lehet élni, ha az autó karosszériája olyan lassulást produkál ütközéskor, hogy nem szakadnak le a belső szerveid. (Ezért veszélyesek az alvázas terepjárók, mert ugyan lerombolják az ellenfelet, az utasok mégis meghalnak.)

20

nyelv-ész, 2008. január 20. vasárnap, 17:07 (#)

#2 ervin,

azért az is megérne egy misét, hogy az USA gépjárműparkja miért van tele annyi kisteherautóval, meg 3 tonnás terepjáróval? Miféle karma alapján választanak maguknak nyolcezres, négyszáz lóerős motorú kocsit, amikor a legtöbb államban 55, néhol 65 mérföld a megengedett max. sebesség...?

21

Penálen, 2008. január 20. vasárnap, 18:11 (#)

Ez sztem nagyon sok nép fiaira jellemző - nem észérvek alapján döntenek, hanem más, pölö a büszkeség, a kivagyiság alapján. Valahogy elvarázsolja az embert a csilivili külső, az, amit egy jobb, fényesebb cucc birtokosaként "mutat" magáról. Az erősebb, modernebb, "faszább", szebb - vagyis drágább kocsi üzenete: tökös vagyok, megengedhetem magamnak, erős vagyok, hatalmas vagyok. És ez nemcsak Amerikában van így. Állj egy szórakozóhely elé egy Porschével (Gucci öltönyben) és próbálj meg csajozni - aztán próbáld meg ugyanezt egy kopott régi skodában és overallban. Pedig te ugyanaz az ember vagy.

22

nyelv-ész, 2008. január 20. vasárnap, 23:14 (#)

Na igen, a Porsche az rendben van, de a Dodge Ram vagy a Ford F150, esetleg a legsúlyosabb eset, a Lincoln Navigator nem a szebb, dögösebb, hanem a rondább és brutálisabb jármű esete. Lélektanilag bizonyára ennek is megvan a magyarázata, nyilván kompenzál és hamis biztonságtudatot ad.

23

Author Profile Page eszpee, 2008. január 21. hétfő, 10:04 (#)

nyelv-ész, az fel se merülhet, hogy netán valakinek a Dodge Ram vagy a Ford F150, netán a Lincoln Navigator egyszerűen jobban tetszik, mint egy Porsche?

24

Author Profile Page ervin, 2008. január 21. hétfő, 11:37 (#)

nem. :)

25

nyelv-ész, 2008. január 22. kedd, 07:19 (#)

nem.

26

Author Profile Page eszpee, 2008. január 22. kedd, 13:52 (#)

valahogy sejtettem... hát, mindenesetre ez sokmindent megmagyaráz! :)

27

Schmidi, 2008. január 22. kedd, 15:03 (#)

F150 : Porsche - 1 : 0
És nem belemagyarázott kompenzálásból, hanem mert tetszik...

28

nyelv-ész, 2008. január 22. kedd, 22:30 (#)

Schmidi, nincs ebben semmi meglepő, hiszen ismerek én is olyan embereket, akik örömüket lelik Kandinszkij festményeiben vagy éppen a kaktusz a kedvenc szobanövényük.

29

ferenc, 2008. január 22. kedd, 23:04 (#)

redneck/ghetto-aesthetica

30

ferenc, 2008. január 22. kedd, 23:07 (#)

a név egyenesen az alábbi viccből származik:
-Szökünk Tata?....Ratatata....

31

Penálen, 2008. január 22. kedd, 23:38 (#)

Na végre! Pont az intellektuális humort hiányoltam a blogból. Hál istennek tovább nem kell.

Kösz, ferenc!


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork