Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53894 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Reklámok feedekben

eszpee cikke a Torokgeek rovatból, 2008. június 26. csütörtök, 16:27 | 4 hozzászólás

Bár mi (még?) nem műveljük, igazából nekem az égvilágon semmi bajom nincs azzal, ha egy tartalomszolgáltató azzal követi a trendeket, hogy nem csak a klasszikus webes felületen próbálja a bevételét megtermelni, hanem az egyre nagyobb számban az oldalt szinte sose látogató feedolvasókat is megcélozza. Pláne elfogadható a hozzáállás manapság, amikor a szanaszét megosztott és kiajánlott feed-elemek úgy juthatnak el olvasók tömegeihez, hogy azoknak nemhogy a site eredeti kinézetéről, de akár még nevéről se nagyon van fogalmuk. Igazából ez egy jó dolog: a tartalom a lényeg, az oldal vagy a feed csak egy köntös rajta. Nade.

Nekem eddig a konkrét alkalmazás új volt, és egyértelműen a ló másik oldalának érzem azt, amikor a tartalom feedbe "teljes értékű" reklám-postok kerülnek. Ez szerintem nagyjából a még sajnos elég népszerű interstitial oldalaknak felel meg, ahol az elolvasni kívánt tartalom előtt kénytelenek vagyunk végignézni minél gyorsabban megtalálni a "tovább" gombot. Ezt a hatást váltja ki a feedelemek közé beerőszakolt reklám is, és ezen húzta fel magát Gina Trapani, a Lifehacker alapító szerkesztője, és egy robinhoodos mozdulattal közölte a blog témájába vágó tippet, amivel megszabadulhatunk ezektől a náluk nemrég megjelent parazita-reklámoktól.

Nyilván nem a konkrét technológia az érdekes, hanem a gesztus: hiába a kiadó szerzi a pénzt, azért álljon meg a menet, ez szembemegy azzal, amit nap mint nap képviselünk, ezt nem. Ott is az update, amiben a főnök beigéri, hogy nem lesz ez sokáig így, gondolom eladott már valaki egy időszakot, aztán pihentetik a dolgot, hepiend.

Egyébként szerintem a színpad mögött nem ilyen egyszerű a dolog: lehet, hogy Gina egy régóta húzódó vitában próbált pozíciót szerezni, de az is elképzelhető, hogy egy kölcsönös egyetértésben született szándékos imidzsnövelő mozdulat volt az egész: nálunk tényleg a szerzők számítanak, mi még ezt is megtehetjük. Egy valaki járt nagyon rosszul az egésszel: az a hirdető, aki ezekre a helyekre vásárolt be. Reméljük tanul a példából, hogy nem a popup-mentalitás a legjobb megoldás, és legközelebb már ő fogja kérni a korrektebb, relevánsabb, esetleg akció-elszámolású hirdetési felületeket. Mert ezzel a megjelenéssel a Dell biztosan nem nyert sokat.

(Jocó, köszi a tippet!)

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (4)

1

tomi, 2008. június 26. csütörtök, 17:08 (#)

ezt lehet hogy csak én haluztam akkor, de a kispad feedben nem voltak régebben pheedo vagy adwords reklámok a poszt alján? az teljesen rendben lenne szerintem is.

2

Author Profile Page eszpee, 2008. június 26. csütörtök, 17:13 (#)

tyű tényleg, jó, hogy említed, én el is felejtettem ezt. kisérletezni akartunk vele, de aztán a pheedo egy udvarias levélben megkeresett, hogy jelenleg inkább csak angol nyelvű tartalmakhoz raknának inkább hirdetéseket. :)

bocsánat, tényleg ezt kihagytam.

3

Jano, 2008. június 26. csütörtök, 20:43 (#)

Ha ez nem egy olyan reklám megoldás lenne, ami egyébként a feed alatt szokott lenni, hanem egy feed szerű a site-ra szabva, vagy elég igényes akkor szerintem kisebb lenne a felháborodás.

Más oldalról nézve: Google Reader All nézetben elveszik, hogy melyik oldal RSS-éből jött a reklám. Ennek két következménye van: ha direkt azért hirdettek egy adott oldalon, hogy kihasználják annak jó hírét akkor az elvszik. Másrészt ha több hasonló célcsoportú oldalra beteszik, nagy eséllyel kapja meg az ember többször és az már kellemetlen élmény lehet.

4

Author Profile Page eszpee, 2008. június 26. csütörtök, 20:51 (#)

Janó, a "másik oldalról nézve" részednél az igazság: egyszer csak ott van egy hirdetés a feedolvasómban, amit szinte inboxként használok. Én nem kértem, nem tudom, mi ez, mit keres itt. Kéretlen reklámüzenet. Spam.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork