Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


A feed az új blog, a share az új komment

eszpee cikke a Torokgeek rovatból, 2008. október 8. szerda, 13:08 | 43 hozzászólás

feed.pngVagy legalábbis hamarosan az lesz. Elmagyarázom.

Az egész onnan indult, hogy még valamikor tavaly szembesültem azzal a dilemmával, hogy egyrészről nem iratkozom fel olyan fotóblog feedre, ami nem ad teljes méretű képet, mert nincs kedvem kikattogni mindig a feedolvasóból - másrészről viszont nem szeretnék a fotóblogom feedjéhez teljes méretű képeket adni, mert szeretném, ha átjönnének az oldalamra a látogatók. Szép kis fejtörő, sikerült is sokáig elhessegetni, de idővel muszáj volt rendberakni a dolgot.

Ervinnel vitatkoztunk is rajta egy adagot, mire letisztult: a fotó a lényeg. Ha nem adunk teljes méretet a feedben, akkor az nem szándékainknak megfelelően látszik egy csomó olvasónál. Ráadásul pont a legértékesebbeknél, akik sokkal valószínűbben nézik meg az új tartalmainkat, hiszen odajön eléjük a megjelenés után azonnal! Miért tennénk ezt velük? Miért ér abszurd módon látszólag kevesebbet az, aki mindössze egy másik szoftveren keresztül nézi az oldalunkat? OK, nem látja a vérrel verejtékkel pixelre reszelt designunkat, és akkor mi van? Arra jutottunk, hogy a tartalom a lényeg, nem a körítés, és pár hónapja mindkettőnk fotóblogján teljes méretű képek vannak a feedekben.

A másik fontos esemény egyértelműen egy termékhez kötődik: mióta a Google Reader bevezette a Share, pláne a Share with note funkciókat, csomó ember webes aktivitása alakult át gyökeresen. Eddig én is úgy olvastam feedeket, hogy azonnali / napi / heti / ráér címkék alá rendeztem fontosság és érdekesség szerint a tartalmakat, de már jóideje Doranskyhoz hasonlóan nem az azonnalival kezdem az olvasást, hanem a barátaim megosztott elemeivel. Egy személyreszabott diggszerű linkajánlót nézhetek: ha három barátom ajánlott egy oldalt, akkor azt tényleg érdemes lehet a figyelemre.

Ráadásul borítékolható volt, hogy nem fog egymondatos "ezt nézzétek!" szinten megállni a dolog, kezdenek a megosztott témához fűzött vélemények, kérdések, beszélgetések is megjelenni. Ismerős, nem? Igen, a blogok trolloktól szabdalt, a hozzászólás után nehezen követhető teréből átmásznak a biztonságosabb akolmelegbe a kommentelők, ahol kézenfekvő, hogy mindenkinek van arca, mindenki tudja, ki kicsoda. Ezzekkel a beszélgetésekkel kész is a címben felvetett migráció: a folyamat végére egy klassz kis személyes mikroblogot kaptunk. Egy blogot, amit ilyen formában csak én látok, amit kis túlzással nekem írnak a barátaim: ennél pontosabb célzást nem sikerült még egy perszonalizáló algoritmusnak sem elérnie.

Persze mi is aktívan részt veszünk az egészben, még tavaly év végén volt is egy kisérletünk rá, hogy az így megosztott tartalmakat visszatereljük a hagyományos webes csatornára, de erről mostanra már tisztán látszik, hogy nagyon korai ötlet volt, ilyen formában valószínűleg zsákutca. Egyszerűen olyan szintű tartalomgenerálás zajlik a Google Reader által kezelt közösségi hálóban, hogy azt nem lehet ilyen egyszerű leképezéssel a hagyományos felületre kihozni. Sajnos ez viszont így is azzal járt, hogy a Kispadról szinte teljesen eltűntek a "linkajánló" jellegű bejegyzések: egyszerűen sokkal kisebb energiával jár a "Share with Note"-ra bökni, mint "rendes postot" írni egy érdekes oldalból.

Mivel jár mindez?

Egyrészt ritkulnak a "hagyományos blogok" (ez de szép) bejegyzései, hozzászólásai. Ezen lehet siránkozni, de nem érdemes. Ha valóban jó, akkor sokkal több emberhez jut el a tartalmam megosztásokkal, személyes véleményekkel, és aki akar, majd átjön ide hozzászólni, más kommentjeit olvasgatni. Abban is szinte biztos vagyok, hogy vagy megoldható lesz majd a tartalomelemekhez fűzött megjegyzések begyűjtése, vagy kialakul valami trackback-szerű rendszer, amivel jelezhető az oldajtulajnak egy ilyen note, és mindenki boldog lesz. Pluszban pedig kapunk egy olyan olvasói kört, akik baráti ajánlás alapján találnak rá és iratkoznak fel egy olyan feedre, aminek a kapcsolódó weboldalán soha az életben nem is jártak.

Másrészt egy új, szinte szűz terület nyílik az online hirdetésekben. Ha maga a post a tartalom, nem az oldal körülötte, akkor semmi nem szól az ellen, hogy ugyanúgy próbáljon a tartalomelőállító megélni a munkájából, mint eddig. Sokkal nagyobb az olvasó hatalma is itt: ha egy hirdetési megoldás zavarja, akkor nem csak elmegy az oldalról, mint régen, hanem egyszerűen végleg leiratkozik a feedről.

Még csak ott járunk nagyjából, mint amikor elkezdett terjedni az első böngésző: a Mosaic volt a web. Jelenleg minden Google Readerre épül, de biztos vagyok benne, hogy ki fognak kristályosodni a más feedolvasók által is implementálható közös szabványok megosztásra, megjegyzések hozzáfűzésére, így a Google monopóliumának eltűnésével több lábra állhat, és valóban megerősödhet ez a terület.

Addig is most megnéztem egy friss adatot: a Kispadot feeden követő olvasók egyharmada Google Readert használ. Ez nagyjából 400 ember. Kiváncsi vagyok, közülük hányan olvasták úgy ezt a cikket, hogy soha nem jártak még a kispad.hu címen.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (43)

1

poTomek, 2008. október 8. szerda, 15:25 (#)

Az Izotovval mi újság? Remélem csak átmeneti a szünet. :) Pont ezért szeretem: ami oda bekerül, az biztosan érdekes tartalom.

2

PalotásB., 2008. október 8. szerda, 15:26 (#)

Szerintem kevesen olvasnak olyan blogokat, amiken még nem jártak élőben. Az első kevésbé prózai oka ennek, hogy ha a blog visszalinkel egy régebbi posztra, akkor az a böngészőben fog megnyílni, nem a feedolvasóban. Aztán magamból kiindulva azt mondom, hogy ha találok megosztott elemek közt egy jó cikket egy új blogon, akkor megnézem, hogy az előző x cikk is ilyen jó-e, azt pedig a legkényelmesebben úgy lehet ha a blogot magát nézem meg, és megintcsak nem az olvasót használom.

3

deejayy, 2008. október 8. szerda, 15:27 (#)

Rendben. Nulla kontaktom van Google-ben (ha ezt jelenti, hogy a 'Csevegés'-nél csak az én nevem jelenik meg). Most akkor kivel osszam meg? Merre tudom menedzselni a kontaktokat? Hogyan tudok egy olyan embernek bejegyzést megosztani, aki nincs a kontaktjaim között? Hogyan tudom elolvasni egy olyan ember hozzászólásait, aki nincs a kontaktjaim között? Miért kell feltétlenül belterjesnek lenni egy blognak? De főleg: miért a google reader tegye azzá?
Ha ebbe az irányba haladunk, akkor lesz egy (vagy több, whatever) aktívabb blog közösség, ahol kvázi egymásnak fognak publikálni az írók. Nem pont az ellenkező a cél?

Esetleg én értelmezem félre ezt a dolgot?

4

tallian.miklos, 2008. október 8. szerda, 15:41 (#)

Aki feedet olvas, annak nyilván jobb, ha teljes tartalmat kap, de ez csak olyan feltételezés-féle részemről, mert én oldszkúl brózer-párti vagyok. :)

5

Jano, 2008. október 8. szerda, 15:49 (#)

Egyik oka webes reader mellett, hogy megtudom nyitni a postot másik fülre mert érdekelnek a kommentek. Sokszor hasznosabbak mint a cikk, de mindenképpen sok kiegészítő info van bennük. A blog írónak meg lehet, hogy kényelmesebb a share with note-ra kattintani, de úgy nem lesz akkora közönsége.

6

novertigo, 2008. október 8. szerda, 15:59 (#)

Én tipikus GR-en keresztül olvasó vagyok. Most is előbb elolvastam a feedet és direkt ezért a hozzászólásért kattintottam át.

Amit még nem látok tisztán az az, hogy kontakt alapú tartalom megosztás helyett mi lesz a nyerő a GR-ben. Mert nem feltétlenül minden ismerősöm használ (még) feed olvasót. Vagy ha igen, ekkor nem feltétlenül GR-t.

7

Author Profile Page eszpee, 2008. október 8. szerda, 16:14 (#)

PalotásB, nem, a régebbi cikkeket is egyszerűbb az olvasóban megnézni, sőt, a readerben ha a feedforrás nevére kattintasz, szépen behozza az eddigi elemeket, és ott fel is iratkozhatsz. Legalább tucatnyi feeden vagyok úgy fent, hogy soha nem is jártam a weboldalukon.

deejayy, ha beállítod, hogy akiknek írsz, bekerüljön a kontaktjaid közé, és a readerben pedig hogy a kontaktjaidnak automatikusan osszon meg, akkor előbb-utóbb szép ismerősbázisod lesz. (úgy emlékszem mindkét beállítás default ráadásul.) Amiket írok, azok pedig persze nem feltétlen követelmények, csak egy trendet mutatnak. Ez mindentől függetlenül itt van, és úgy tűnik, akik használják, egyre többen lesznek, és elég jól elvannak vele.

8

deejayy, 2008. október 8. szerda, 18:23 (#)

eszpee, a gond az, hogy a kontaktjaim legtöbbje nem gmail-es, és sajnos nagyon kis százalékuk használ GR-t, ráadásul nem is gmail-ről levelezek. Így nálam ez hamvába halt megoldás.

9

ThB, 2008. október 8. szerda, 18:28 (#)

novertigo kerdesere, a Greadernek van egy apro kis js kodja amivel a share-elt bejegyzesek linkjeit kidobhatod a blogodra.
Nalam is ez van egyideje, igaz ez inkabbaz illeto oldalak pr-jet emeli, de aki engem olvas, azt is latja, en mit olvasok. Csak ket "kontaktom" van a GRben, neha osszelinkelunk, en azt share-elem amit ok...
Az alapgondolat nagyon jo, de az az erzesem, meg sok van addig amig ez az uj kommunikacios kornyezet letrejon.

10

PalotásB., 2008. október 8. szerda, 18:36 (#)

Eszpee#7, ez szubjektív. Nálam a feedek úgy vannak beállítva GR-ben, hogy csak a címük látszik, ha bele akarok olvasni, akkor rá kell kattintanom. Ez normál olvasásnál azért jó, mert át tudom tekinteni, hogy milyen új hír érkezett.
Ha egy új blog "kínálatát" akarom megnézni, akkor tuti, hogy nem csak a címekre vagyok kíváncsi; egyszerűbb a blog kezdőlapját megnyitni és azon végig–page-downozni.

Ha lehetne úgy beállítani, hogy a nem olvasott feedeket eleve megnyitva (expanded view) jelenítse meg, biztos azt használnám az új blogok áttekintésre. De még mindig sokszor kattintok linkekre a feeden belül ami megintcsak a readeren kívül nyílik meg.

11

O'Seamus, 2008. október 8. szerda, 19:13 (#)

Igen, egy ideje én is morfondírozom azon, hogy mekkora jövő van a share funkcióban, de a kommentelők között felvetődött probléma nagyon is valós. Elviekben ez a szép új világ, vissza a szóbeszéd alapú kisközösségekhez meg a bizalmi kommunikációhoz, de ha a kontaktjaim közül csak ketten használják, akkor léteznie kéne valami felületnek, ahol megtalálom az általam becsült emberek shared item-jeit hogy feliratkozzak, én ezt hiányolom leginkább. Ha valaki nyitott az ilyenre az dobja már fel a shared page-ének a linkjét. Az enyém itt van ha érdekel: http://www.google.com/reader/shared/07609615705559985071

12

Author Profile Page eszpee, 2008. október 8. szerda, 19:33 (#)

PalotásB, persze ez az egész szubjektív. (Én például gyakran váltogatok expanded és list view között.)

O'Seamus, igazad vann, itt van az én shared feedem:

http://www.google.com/reader/shared/13178670035857546269

13

kirandulo, 2008. október 8. szerda, 20:44 (#)

1. GR ütős nagyon. full feed szimpatikusabb, helyesek a következtetések. :) szvsz. a nyitottság kifizetődő (ezesetben: nem korlátozunk, szűkítünk tartalmat, csak mert más a csatorna). nálam általában hamar kihullik a "további részletekért kattints" rövidített, zanzásított feed (truncated, ugye FeedBurner-ben is pl. tetszőleges számú karakterre lehet redukálni a feed tartalmát, hogy csak a szövegnél maradjunk)

2. kommentelésnek szvsz. megmarad a létjogosultsága, nyitottá, közösségivé, egyszerűen élővé teszi a hagyományos web tartalmat (pl. blog bejegyzés). érdekes kérdések vannak ám itten: kié a komment? mert ugyebár lenyomom itt alább a 'Mehet!'-et, aztán kvázi "nektek adom" a kaparmányomat. lehetséges, hogy a kommentelő az összes kommentjét egy helyen, egy komment-közösségben kezelje, rendelkezési joga megmaradjon, stb? na ez a DISQUS koncepciója, amint azt Doransky-nál is említettem.

3. ReadBurner ( http://readburner.com/ ) - elvetemültebbek feltétlenül ismerkedjenek meg vele :) jó koncepció!

4. ide hirbehozó ( http://webisztan.blog.hu/ ) "share-with-note"-ja nyomán navigáltam. (a Kispad áldásos tevékenységét természetesen évek óta követjük. respect :)

kirandulo shared: https://www.google.com/reader/shared/06080984009699378778

14

Gaboro, 2008. október 8. szerda, 20:53 (#)

Én, én! Nem azt mondom, soha, de emlékezetemből már kikopott időpontban néztem meg az oldalt utoljára teljes valójában. Feed-olvasó mind felett.

Ha valamiképp egyszer világuralomra jutnék, mindenképp rendelkeznék arról, hogy tartalmat csak teljes terjedelemben lehessen feedben megjelentetni.

Valóban izgalmas, általam is lelkesen használt új funkciója a Readernek a kommentelve megosztás lehetősége. A dolog fényét tompítja valamelyest, hogy sajnos nálam is lassan megy az ismerősök Readerre szokatása.

15

PalotásB., 2008. október 8. szerda, 21:33 (#)

Igen, másik gond ezzel, hogy az egyszerű halandók megosztásait senki se olvassa, én nem is írok már ezért kommenteket hozzájuk. Na majd mostantól megint, hátha érdekel valakit. :)
http://boldizsar.palotas.eu/rss/ (A link csak átirányít a greader feedre.)

16

novertigo, 2008. október 8. szerda, 22:04 (#)

Hamár közzéteszem kipofoztam minimál szinten.

http://www.google.com/reader/shared/03302200219195479981

17

nyelv-ész, 2008. október 8. szerda, 22:14 (#)

"...egyrészről nem iratkozom fel olyan fotóblog feedre, ami nem ad teljes méretű képet, mert nincs kedvem kikattogni mindig a feedolvasóból - másrészről viszont nem szeretnék a fotóblogom feedjéhez teljes méretű képeket adni..."

Esetleg próbáld meg valamelyik böngészőt használni. Abban kiválóan fog a kép is, és a szöveg is látszani. Az RSS-t arra találták ki, hogy egy sorban mutassa, milyen új tartalom jelent meg a kedvenc oldalaidon, nem pedig, hogy teljes méretű képeket jelenítsen meg.

Lassan a felturbózott feed-olvasók ugyanolyanok lesznek, mnt a browserek, csak ez olyan trendi dolog, hogy el lehet mondani, hogy milyen jó is az xy feed olvasó, mert már szinte mindent tud, amit egy böngésző :-)

18

kirandulo, 2008. október 8. szerda, 22:19 (#)

Gaboro: ismerősök Reader-re szoktatása - rátapintottál a lényegre. ja, és köszi a +1 pontot a full feed-nek. ;)

átlagmagyar már gmailt használ, ez vili (vagy túlzás?). viszont Reader-t 100 honfitársunkból 1 sem látott. még. nekem ~100 gmail kontaktom van, sajnos alig használnak GR-t. pedig nagyon kíváncsi lennék, őket mi foglalkoztatja. azért már akad ismerős, akinek mutattam, és megszerette, használja.

különben azt vettem észre, hogy amúgy intellektuel emberek nehezen értik meg ezt a feed dolgot. hogy előfordulhat, hogy eredendően web tartalmak könnyebben / hatékonyabban / rendszerezettebben fogyaszthatók a weboldal megnyitása nélkül. adott esetben villódzó flash bannerek/reklámok nélkül.

kommentelve megosztásra fel, hölgyek-urak!

19

tallian.miklos, 2008. október 8. szerda, 22:22 (#)

A másik az, hogy aki a kontaktom, vagy akár a barátom, annak egyáltalán nem biztos, hogy kíváncsi vagyok a megosztására, mivel azokat osztja meg, amik őt érdeklik, és ez egyáltalán nem feltétlenül esik egybe az én érdeklődésemmel.

Ha feedet aggregálnék (és olvasnék egyáltalán, nem tojnék az RSS-re magasról, sőt, szívem szerint ki is dobnám a greadert a google account szolgáltatások közül, de nem lehet), akkor persze kitenném a saját válogatásomat, hátha valakit érdekel, de máséra egész biztosan nem iratkoznék fel, túl sok zavaró, irreleváns elem volna szinte mindegyikük feedjében.

20

Jano, 2008. október 8. szerda, 23:28 (#)

PalotásB: ez az átfutás működik Expanded viewban is ha a J (vissza K) gombokat nyomogatod. Csak így az egész postra rápillantva tudod eldönteni, hogy érdekel-e és automatikusan olvasottá is állítja amin túl haladsz.

21

Author Profile Page ervin, 2008. október 8. szerda, 23:37 (#)

Shared: http://www.google.com/reader/shared/17892994331853232998

22

Author Profile Page ervin, 2008. október 8. szerda, 23:43 (#)

apropó, hogy lehet ezeket a shared címeket betenni a google reader Friend's shared items címkéjére? Mert akkor lenne igazán értelme.

23

Author Profile Page eszpee, 2008. október 9. csütörtök, 09:33 (#)

nyelv-ész, de hát első körben pont azért használok feedolvasót böngésző helyett, mert nem akarok harminc-ötven-akárhány blogot fejben tartani és minden nap megnézni, frissültek-e.

ervin, passz, szerintem sajnos sehogy.

24

négerbirka, 2008. október 9. csütörtök, 10:58 (#)

hadd osszam meg (hehe) veletek, hogy az én ismerőseim között egyetlen egy sincs, aki bármilyen feedreadert használna (magam is netvibes-t), viszont van olyan kollégám, aki úgy oszt meg online tartalmat, hogy kinyomtatja, és papíron behozza a szobámba (és élőszóban kommentel).
köszönömhogy

25

Author Profile Page ervin, 2008. október 9. csütörtök, 11:10 (#)

nyelv-ész, a (17) alapján az a gyanúm, hogynem teljesen érted a feedolvasás igazi hasznát.

26

robi, 2008. október 9. csütörtök, 11:22 (#)

kissé off: lehetne, hogy a fotóblogok képei nem 800+ szélesek lennének? Mert így nem fér el rendesen a greaderben, még nagy monitoron sem, hiszen nem használjuk maximalizálva a böngészőt...

27

Jano, 2008. október 9. csütörtök, 11:24 (#)

nyelv-ész: http://lifesatrip.files.wordpress.com/2007/12/google-reader-update-290906-full.png Google Readerben ott a teljes post, nem csak 1 sor és böngészőben fut, hogy ne vádolhasd meg, hogy az akar lenni :)

28

Author Profile Page CsasZ, 2008. október 9. csütörtök, 12:56 (#)

Biztos én vagyok a béna, de Firefox Sage alatt még mindig csak egy cikk látszik a feedben, az utolsó...
Ez valami új koncepció, ami forgalmat terel ide, vagy csak az olvasók pulzusát akarjátok feltolni?

29

Author Profile Page Dr. Minorka, 2008. október 9. csütörtök, 13:01 (#)

Ez a Sage nyűgje lesz. A Google Readerben minden látszik.

30

négerbirka, 2008. október 9. csütörtök, 13:36 (#)

#28 netvibes dettó

31

kutacs, 2008. október 9. csütörtök, 15:26 (#)

az ismerőseid által kommnetált linkek valójában posztok.
-- a szubjektív (aszociatív) poszt egyetlen linkhez írt hosszú jegyzet.
-- az objetktív (aggregált) poszt linkekhez írt rövid kommentekből áll.

emlékeim szerint hírbehozó írt ilyen rövid linkkommentekből álló aggregált posztokat hetenkint "kávéhoz" címmel. egyetlen posztban aggregálta az olvasóinak a "heti lényeget". nem látom be mitől jobb a google readerbe írni ezeket a linkkomenteket, mint blogokba. de ez mindegy.

32

Author Profile Page eszpee, 2008. október 9. csütörtök, 16:31 (#)

off, Csasz, nem, ez még mindig a köhögő kispad motor... elnézést.

33

Shimba, 2008. október 11. szombat, 04:02 (#)

En GR olvaso vagyok (ugy 2-3 honapja kerultetek be az ajanlomba) es most jarok itt eloszor :-)

34

O'Seamus, 2008. október 11. szombat, 12:24 (#)

nem tudom valaki kísérletezett-e vele, vagy csak nekem bugos a readerem, de a shared page-eket nem képes normálisan kezelni... ennyit a google kifinomult technikáiról. asszem tíz év múlva úgy fogjuk emlegetni a mostani szerencsétlenkedéseket mint ma az ifjúságunk doszos játékait:)

35

lipilee, 2008. október 11. szombat, 18:49 (#)

te, pont ezen gondolkodtam én is, mármint hogy mennyire idegesítő, amikor csak thumbnail van az rss-ben. Pixelpost, ami ugye elég népszerű fotóblog eszköz, defaultból ezt adja, de most mindjár meghakkolom. kakilok arra, hogy átjönnek-e az oldalra az emberek. érdekes probléma viszont pl., hogy ez esetben az oldalon egyértelmű CC licensz hogy működik. tegyem be az RSS template-be a szöveget?

Google readerem meg nincs, appshoz nem adják a mocskok :(

36

Author Profile Page eszpee, 2008. október 11. szombat, 21:10 (#)

Szerintem ha magába az RSS fileba beteszed (tehát nem minden elembe), plusz ugye ott van az oldalon is, akkor már jogilag jól állsz.

37

zhaoman, 2008. október 16. csütörtök, 13:07 (#)

#22 ervin :apropó, hogy lehet ezeket a shared címeket betenni a google reader Friend's shared items címkéjére? Mert akkor lenne igazán értelme.

Ez engem is érdekelne. Feliratkozni sikerült, de az lenne a jó, ha a Friend's shared items fül alá kerülne.

38

zhaoman, 2008. október 16. csütörtök, 13:23 (#)

Időközben megvan a válasz:
http://www.google.com/support/reader/bin/answer.py?answer=83000

"Adding more friends

On your Sharing settings page, you can enter the email addresses of people you'd like to share with. If the person you're sharing with already has a Google Account, you'll see them appear in your People I'm sharing with tab immediately. Otherwise, they'll appear in your list of Friends once they've created a Google Account. Please keep in mind that although you'll be able to share your items immediately, you won't be able to read your friend's items until they choose to share with you. By clicking the Find more friends from your contacts link, you'll be given the opportunity to add more Gmail chat contacts to your Friends list; this is useful if you've made new Gmail chat contacts since building your Friends list."

39

Author Profile Page ervin, 2008. október 16. csütörtök, 16:47 (#)

zhaoman, és ennek alapján egy shared linkből kiindulva hogy oldod meg a problémát? nem kell hozzá az illető gmail címe?

40

Author Profile Page NagyGa1, 2008. október 17. péntek, 05:42 (#)

Szerintem nem feltétlen jó ötlet a nagy képeket belerakni a feedbe.

Egyrészt a Google Reader levágja a szélét (jó, ez bug, meg egyéni probléma), de mivel nem biztos, hogy az összes képet meg szeretném tekinteni, ezért nem baj, ha nagyon gyorsan letöltődik a huszonöt új kép, amiből aztán rákattintok arra a háromra, amire kíváncsi vagyok.

41

Author Profile Page ervin, 2008. október 17. péntek, 08:37 (#)

Csak a fontos képes feedeket tartsd meg. :)

42

zhaoman, 2008. október 21. kedd, 16:20 (#)

ervin: az a legegyszerűbb, ha Gtalk-ban felveszed az illetőt partnernek (neki is fel kell vennie téged!). Ezután a Greader megkérdezi, hogy akarsz-e vele feed-eket is megosztani.

43

Author Profile Page ervin, 2008. október 21. kedd, 17:04 (#)

zhaoman, köszi, de akkor ez valójában nem előrelépés, hiszen a google kontaktok közötti megosztás nem kihívás - ha már megvan az illető emilje, akkor könnyű. a kérdés pont arra vonatkozott, hogy mit csináljak, ha *csak a shared link* van meg, mint itt néhány kommentező esetében.

vagy félreértek valamit?


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork