Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53885 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Hype

stsmork cikke a TWIO rovatból, 2004. július 5. hétfő, 14:22 | 1 hozzászólás

Ingatlanügynökök kenyere. Mert adva van ugyebár egy silány anyagokból, trehány munkával, béna tervek alapján épülő lakópark a város határában, s az ingatlanügynöknek erről kell elhitetnie, hogy valóságos földi paradicsom, természetvédelmi terület kellős közepén, percekre a belvárostól. Így aztán egy szép napon arra ébredünk, hogy a rádióból, a tévéből (lakótelepeken még a vízcsapokból is) a következő szöveg folyik: „Költözzön az Árnyaskert Lakóparkba! Ősfás környezetben, tágas, napos, jó beosztású, gyönyörű lakások! Minden lakáshoz külön 50 méteres úszómedence! Szenzációs árak! Siessen, mert elkapkodják!

Ha ezt halljuk, akkor hyperól van szó, vagyis durva túlzásokba eső, mindent elárasztó reklámkampányról. Ige is van belőle, the Dublin property market is hyped up, nem is csoda, hogy a Ferencvárosban is könnyen lépre lehetett csalni az ír befektetőket.

Nem egyszerűen azt kell elhitetni az ügyféllel, hogy élete nagy lehetőségét szalasztja el, ha nem vásárol gyorsan 28 négyzetméteres lakást a világ végén, hanem hogy sürgősen lépnie kell, mert az ingatlanügynökség irodájában egymást sarkát tapossák a vevők. Ilyen az, amikor az ötlakásos társasházat hirdető óriásplakátra utólag keresztben felragasztját, hogy „Már csak három lakás van szabadon!”, pedig a „Két lakást már sikerült is eladnunk!” sokkal hitelesebben hangozna.

A lakáshirdetések szövege is tág teret nyit a kreatív fogalmazásnak. Egy barátom egyszer megnézett egy belvárosi albérletet, amelyről a hirdetés azt állította, hogy az ablakai a Károly kertre néznek. Ehhez képest a belső udvarra, meg a szomszéd ház tűzfalára néztek, amit a srác szóvá is tett, mire a tulaj azzal védekezett, hogy ő csak azt írta a hirdetésbe, hogy a ház ablakai a Károly kertre néznek. Fair enough – erre csak ezt lehet mondani.

Az eddigi legostobább és legotrombább „kegyes csalással” egyébként néhány évvel ezelőtt Írországban találkoztam, ráadásul nem is az ingatlanpiacon. Az Irish Sugar Ltd. rukkolt ki egy óriásplakáttal, amely egy egykilós kristálycukor csomagot ábrázolt, rajta pedig nagy betűkkel, hogy 0% fat. Teljesen igazuk van, az vesse rájuk az első követ, aki azt állítja, hogy a kristálycukor zsírt tartalmaz. Ugyan ettől még korántsem lesz egészséges, de ezt már nem fért ki a plakátra, még apró betűkkel sem.

Pár héttel később lejöttek egy újabb plakáttal, amin egy tévé előtt döglő couch potato, vele szemben pedig egy szobabicikli volt látható. Dilemmas? – kérdezte tőlünk a szöveg, arra utalva, hogy választanunk kell a két életforma között. És hogy ne legyenek kétségeink, a plakát meg is mutatta az alternatívát: egy kiló 100% tisztaságú kristálycukor képében, amelyet a „no fat, no dilemma” frappáns szlogen igyekezett még kívánatosabbá tenni.

Nem érezvén a helyzet fonákságát, a PR osztály még egy büszke sajtóközleménnyel is kirukkolt, teli ilyen mondatokkal: The current campaign continues the work of the previous phenomenally successful advertising campaign which addressed the role of sugar in the diet and communicated positive health messages about the natural role and low calorie content of sugar under the theme "Life's Full of Surprises".

Teli bizony. 100%-ig!

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (1)

1

eszpee, 2004. július 5. hétfő, 14:29 (#)

kapcsolódik az egyik legnagyobb oldschool RAP klisészöveg, a "don't believe the hype!"


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork