Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Dream & job

Bright cikke a Torokgeek rovatból, 2005. június 14. kedd, 12:50 | 24 hozzászólás

Vélhetőleg nem én vagyok az egyetlen, számítógépes napköziben és Computer Karácsonyokon szocializálódott játékőrült, aki valamikor a magnófejállítás és a ?LOAD ERROR korában rácsodálkozott a Commodore Világ nevű, minden porcikájában ronda, ám tartalmát tekintve annál színvonalasabb sajtótermékre, majd kitalálta, hogy a legújabb szórakoztatóelektronikai szoftvereket tesztelni, és azokról pénzért mókás cikkeket írni a világ legjobb munkája, egyszersmind elhatározta, hogy ha felnő, belőle is CoV-os zsurnaliszta lesz. (Ezt a bekezdést a Rigó utcai példamondat-válogató bizottság támogatta.)

Aztán a sors úgy hozta, hogy néhány év múlva már tényleg játékokról írtam cikkeket – nem tettem az ügy érdekében, teljesen véletlenül alakult így: a főiskolára járva valami könnyen végezhető munkát kerestem, a szomszédos koleszszobában pedig éppen az a srác lakott, aki a CoV egyik külsőse volt. Ennek már kilenc éve, és mellékesben azóta is írogatok a hazai gamerlapoknak, úgyhogy ennyi idő bőven elég volt arra, hogy rájöjjek: mégsem ez az ultimate dreamjob. (Annak ellenére, hogy valóban kellemes elfoglaltság, és hogy én is azok közé tartozom, akikből egy frontális lobotómia sem tudná kiirtani a képernyő előtt üdvözült vigyorral mikrokapcsolós joystick-et rángató, SZTK-szarukeretes szemüvegben pompázó gyereket.) Ezt alátámasztandó, álljon itt amúgy hárombetűs-férfimagazinosan 10 ok, amiért nem a játék-újságírás a világ legjobb melója:

1. Határidők. (Van kérdés?)
2. A bugos/unalmas/ocsmány grafikájú borzalmakkal is játszanod kell.
3. Mivel játékkritikákból nem lehet megélni, passziódat össze kell egyeztetned a „civil” melóddal, ami nem megy zökkenők nélkül. („Kolléga, az az űrhajós marhaság a monitorán pontosan melyik funkciója cégünk ügyviteli szoftverének?”)
4. Mindig akad legalább egy olvasó, aki nálad jobban ismeri a játékot, és meg is talál levelével, ami mindenképpen idegesítő, és esetleg szakmai önérzeted is kikezdi. („Azt írtad, hogy a Guardian a legjobb egység földiek ellen, pedig az Ultralisk upgrade után két ponttal jobban sebez, ráadásul gyorsabb is.”)
5. Az megvan, hogy ha egy picit értesz a számítógépekhez, minden ismerősöd hozzád fordul tanácsért (akkor is, ha csak egérpadot akar venni), elvárják, hogy naprakész infóid legyenek a hardverpiacról, és nem értik meg, hogy nem installálhatsz XP-t az ősöreg 486-osukra? Na, képzeld el ugyanezt játékokkal...
6. Becsületes, a BSA által kikezdhetetlen adófizető állampolgárként szörnyű erkölcsi kompromisszumokra, hovatovább bűnpártolásra kényszerülsz, amikor egyes magazinok szerkesztői netről szedett kalózmásolatot nyomnak a kezedbe, és azzal próbálnak nyugtatni, hogy egy hét múlva megveszik a gyári verziót is, „de így gyorsabb”.
7. A sok játéktól rettenetes marhaságokat bírsz álmodni. Fent említett koleszes cimborám egyszer Norton Commander volt álmában, és elmondása szerint roppant frusztráló élmény volt. Számomra egy Doom-pályás rémálom volt emlékezetes, illetve az, amiben Tetris-kocka voltam. Nem, nem akarok beszélni róla.
8. Egészen biztosan összeveszel legalább egy magyar játékfejlesztő/forgalmazó céggel, pedig csak erősen kozmetikázva merted leírni, mekkora rugdosnivaló fos, amit fejlesztettek/forgalmaztak.
9. Végső soron rájössz, mennyivel élvezetesebb volt a játék, amíg nem kellett munkaként tekintened rá.
10. Nincs hét, hogy valamelyik ismerősöd ne jegyezné meg: „A legújabb játékokkal játszol, és még fizetnek is érte? Baszki, ez a világ legjobb melója...”

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (24)


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork