Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


A scanner darkly

ervin cikke a Művház rovatból, 2007. január 22. hétfő, 15:30 | 18 hozzászólás

Ha valaki annyira járatlan a filmes műfajban, hogy még azt sem tudja, mit takar az interpolative rotoscoping kifejezés, akkor most a segítségére sietünk. Legalábbis remélem.

Philip K. Dicket nemcsak a galaktikás korszakomból kedvelem, hanem elég jó, vagy legalábbis elég szórakoztató filmeket is gyártottak az ötleteiből. Ennek a mozinak története is az ő agyából pattant ki, és a fenti, súlyos orvosi beavatkozást sejtető nevű technológia alkalmazásával lett egyedi.

A trükk lényege állítólag az, hogy élő színészekkel felveszik a snitteket, és utólag animálják őket (a Wikipedia persze erről is tud mit mondani). A végeredmény így néz ki:

A Scanner Darkly

Szerintem olyan, mint egy jól megrajzolt képregény, ami ráadásul mozog is. Nem állítom, hogy minden filmet így szeretnék látni, de egy kalandnak mindenképpen megéri.

A történet enyhe sci-fi, ennek megfelelően kötelezően játszik benne Keanu Reeves; Robert Downey Jr. szakértelme és nem csekély tapasztalata jóvoltából pedig módfelett hitelesnek tűnnek a kábítószeres jelenetek, helyenként a Spunt idézik. A csavaroktól nem ájultam el, tényleg inkább a megvalósítás érdekessége miatt ajánlom a figyelmetekbe.

(Kép: imdb.com)

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (18)

1

fater, 2007. január 22. hétfő, 16:23 (#)

Waking life-ot láttátok? Az még egy kész film ;)

2

methan, 2007. január 22. hétfő, 16:37 (#)

az imdb-s képeket elnézve a sin citynek volt hasonló megjelenése ff-ben.

3

fater, 2007. január 22. hétfő, 16:43 (#)

az annal joval szetcsuszottabb

4

Author Profile Page eszpee, 2007. január 22. hétfő, 17:11 (#)

fater, igen, az is ilyen volt, csak azon én konkrétan elaludtam. :)

5

szem, 2007. január 22. hétfő, 18:06 (#)

nekem bejott, en az anifesten lattam
kepileg erdekes volt
tortenetben sajnaltam, h ennyire nagyon snassz lett

sztem a Habfurdo [Kovasznai, 1979] is ugyanezzel a technikaval keszult

6

Szántó Balázs, 2007. január 22. hétfő, 18:09 (#)

Az is érdekes, milyen pokoli volt a "forgatás," pontosabban a roto... Kezdetben öt csapat dolgozott párhuzamosan, és hát egyiknek sem sikerült még csak hasonlót sem rajzolni, mint a többieknek. Viszont legalább lassan. :)

Részletek hol másutt, mint a Wired-ban: http://www.wired.com/wired/archive/14.03/scanner.html

7

Author Profile Page eszpee, 2007. január 22. hétfő, 18:10 (#)

szem, hát elég régen láttam a habfürdőt, de az nekem rajzoltnak rémlik...

8

deKata, 2007. január 22. hétfő, 20:13 (#)

de csak az állandóan változó 'munkaruha' miatt készült ezzel a technikával, azt meg egy idő után írtó fárasztó nézni, meg bennem felvetett olyan kérdéseket, hogy akkor honnan tudják, hogy ki-kicsoda, mi alapján ismerte fel Keanu a kollégáját, amikor bement hozzá?

9

Author Profile Page ervin, 2007. január 22. hétfő, 20:19 (#)

deKata, jó nagy betűkkel ki volt írva a neve az asztalra :) - meg valamennyire orientált a magassága is, azt a ruha nem változtatta meg.

10

deKata, 2007. január 22. hétfő, 20:31 (#)

jó, ok az lehet, de aki ott ült, az honnan tudta, h ki az, aki bejött az ajtón? :)

11

Author Profile Page ervin, 2007. január 22. hétfő, 22:48 (#)

ügyes, látom, előre menekülsz :) ez egyébként sokkal jobb kérdés. nem is tudok rá válaszolni. valószínűleg egy bizalomalapú munkahelyről beszélhetünk. :)

illetve a magasság ebben az esetben is orientál egy kicsit.

12

Szántó Balázs, 2007. január 23. kedd, 06:41 (#)

Bizonyára technológiai megoldásról van szó, az ajtók is mindig tudták, kinek, mikor, hova nyíljanak. Ez a megoldás remekül beleillene a Dick-féle állandó megfigyelés-paranoiába. :)

13

deKata, 2007. január 23. kedd, 13:58 (#)

nekem ez a magasság-teória sántít, mert nüansznyi különbségek vannak az emberek között (180 vs 181cm, le a kalappal, aki első blikkre megállapítja)

valószínűleg az a megoldás, hogy ez csak film... :)

(bár lehet, hogy egy uborkaszezonos keddi kvízt megér)

14

kfgyk, 2007. január 23. kedd, 15:42 (#)

Dick describes it as a shape-shifting body glove able to produce "a million and a half physiognomic fraction- representations of various people every conceivable eye color, hair color, shape and type of nose, formation of teeth, configuration of facial bone structure projected at any nanosecond and then switched to the next."

Ennek a cuccnak szerintem nem gond nehany centit le/fol kerekiteni, hiszen a fej- (es orr-) forma atalakitasaval maskent nem tudna az aranyokat tartani. Szerintem a latvanyvilag ujszerusegen tul a forgatokonyv nemigen er fel Dick muveihez. En untam, pedig konyvben milyen jo.

15

doransky, 2007. január 23. kedd, 16:52 (#)

A technikával az a bajom, hogy a photoshopban van egy filter, ami ugyanezt a hatást éri el és a film nézése közben egész idő alatt nem tudtam elszakadni a gondolattól, hogy ezek a srácok csináltak egy közepesen szar filmet, majd miután rájöttek, hogy óriási bukta lesz, ráeresztettek egy komolyabb teljesítményű gépet és három, négy este alatt létrehozták ezt.

16

ant, 2007. január 23. kedd, 19:28 (#)

Az allokepek alapjan a XIII cimu jatekra emlekeztet. Az nekem pl. nagyon bejott...

17

Penálen, 2007. január 23. kedd, 20:27 (#)

Akkor ez az interpolative rotoscoping tulképp egy plugin neve ami filmkockából rajzot csinál? :)

18

Bob, 2007. augusztus 27. hétfő, 08:25 (#)

A film utómunkálatai 18 hónapig tartottak. Nekem tetszett a végeredmény.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork